Rapid Spaceback Style 1.4TDI DSG + opties

i2Paq

Senior Member
Na eerst 4 jaar met veel plezier een Fabia Combi Sport te hebben gereden heb ik de afgelopen 4 jaar een CrossPolo gehad.

Nu is het tijd voor een "nieuwe" (lease)-auto.

Daar hoefde ik niet lang over na te denken: Rapid Spaceback Style 1.4TDI DSG + opties

Hoewel de website van Skoda zelf erg verwarrend is qua opties beschikbaar (cq. nodig) voor de Style is dit mijn voorlopige keuze:

  • Geselecteerde opties
    • 2. Kleuren en velgen
      • Lak: Rio red metallic
      • Velgen: Lichtmetalen velg 17 inch Camelot
    • 3. Interieur
      Flush (Stof, Zwart/Rood)
    • 4. Opties en accessoires
      • Function pakket
      • Sunset (extra donker getinte ramen achter)
      • Licht pakket
      • Panoramadak
      • Style pakket
      • Navigatie Amundsen en sportstuurwiel
      • Dynamic pakket
      • Zwarte dorpellijsten (Inclusief montagekosten)
      • Dakspoiler (Inclusief montagekosten)
      • Afneembare trekhaak (Inclusief montagekosten)
De planning is deze te bestellen ergens in januari 2016.

Voor die tijd staat er nog wel een proefrit met de 1.4TDI gepland, helaas had de dealer hier in Alkmaar er geen tot zijn beschikking en gaat zich wenden tot Skoda Nederland.

De keuze voor de DSG is een noodzaak, mijn vrouw heeft vorig jaar een zwaar auto ongeluk gehad waarbij haar linker voet is beschadigd. Hierdoor kan zij niet meer schakelen en zonder een automaat kan zij dus niet in mijn auto rijden. Eigenbelang speelt dus een grote rol: een keer dronken worden zit er anders niet in :cheers:

Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen met de 1.4TDI en DSG, sommige heb ik al wel hier en op het web gelezen. Zelf denk ik dat hij wel gaat bevallen.

Edit: Op de valreep en op verzoek hier foto's van de auto waarin ik 5 jaar lang met zeer veel plezier heb gereden.
Speciaal voor de foto's, maar ook voor morgen als de auto wordt opgehaald, zowel binnen als buiten flink onder handen genomen.
Vlekken etc. zijn uit de bekleding gehaald, alles is gepoetst en gesopt.
De auto is "als nieuw".
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Mooie keuze! Persoonlijk zou ik het panoramadak welke helaas niet te openen is weglaten. In de zomer echt een broeikas zoiets
 

i2Paq

Senior Member
Mooie keuze! Persoonlijk zou ik het panoramadak welke helaas niet te openen is weglaten. In de zomer echt een broeikas zoiets

ja en nee; het zwart dak vindt ik van buiten ook erg mooi staan. De Renault Megane CC die mijn vrouw heeft bezit ook een dergelijk dak en met de warmte valt het wel mee.

En we hebben natuurlijk airco :cool:
 

i2Paq

Senior Member
En hij is onderweg! :yeehaa:

Uiteindelijk het Panoramadak en Style pakket weggelaten.
Dat voegde weinig toe en wat ik extra wilde er los op laten plaatsen door de dealer.

Wordt volgende week, of de week erna, afgeleverd.

Dan alleen nog het uitlaat sierstuk plaatsen en het dak zwart laten wrappen :D
 

i2Paq

Senior Member
Kenteken bekend!

Helaas wordt de aflevering een weekje later, de velgen zijn er nog niet.
Die komen pas vrijdag as.
 

i2Paq

Senior Member
Eindelijk daar was hij dan, in prachtig Rio Red en de speciale velgen.

Helaas de verkeerde bekleding, dus hij is retour dealer :(
 

i2Paq

Senior Member
Blijkt een "fout" in het bestelsysteem te zitten en de combinatie van bekleding is gewoon helemaal niet te bestellen :arghh:

Op de site staat dat het inderdaad niet kan, maar je kunt hem wel kiezen.
Dus ook daar gaat het eventueel al mis.

Ook in het dealer bestelsysteem kun je het gewoon bestellen.

De contactpersoon bij de dealer heeft bij binnenkomst van de auto alles gecontroleerd maar ook hem is het gewoon niet opgevallen.

Zelfs op de afleverbon van de fabriek als ook van de dealer staat de bestelde bekleding, maar het zit er niet in.

De auto wordt zo meteen alsnog afgeleverd.

We gaan volgende week kijken hoe we dit gaan oplossing.

Ik denk met een additioneel accessoires :dankje:

iig. dit weekend toeren :yeehaa:
 

Joske

Forumguru
ja ik zou idd wat compensatie vragen dan :thumbsup:

kan je dmv foto's aantonen wat er nu eigenlijk "verkeerd" is?
 

Mettes

Forumguru
Ik heb zopas 3 dagen in een vervangwagen gereden met volledig dezelfde set-up.
Enkel was het een 1.6 tdi met DSG en sportinterieur.
Lekker rijdende wagen als je het mij vraagt.
 

Cordoba

Forumguru
Veel plezier met de nieuwe ride.

@i2Paq De bekleding die je wil (dus incl. de juiste vorm stoelen) is die wel leverbaar in een andere uitvoering? Dan misschien de dealer vragen om interieur te wisselen met een auto met het interieur dat je wil hebben.
 

EdK

Forumguru
Blijkt een "fout" in het bestelsysteem te zitten en de combinatie van bekleding is gewoon helemaal niet te bestellen :arghh:

Op de site staat dat het inderdaad niet kan, maar je kunt hem wel kiezen.
Dus ook daar gaat het eventueel al mis.

Ook in het dealer bestelsysteem kun je het gewoon bestellen.

De contactpersoon bij de dealer heeft bij binnenkomst van de auto alles gecontroleerd maar ook hem is het gewoon niet opgevallen.

Zelfs op de afleverbon van de fabriek als ook van de dealer staat de bestelde bekleding, maar het zit er niet in.

Tsja je zou zeggen het is dus hun probleem.
Jij hebt het zwart op wit staan en hun hebben maar te leveren....... dus je dealer mag met je wagen langs bij een toko die bekleding voor wagens doet...
Achteraf leer is ook mogelijk dus jou kleur keuze moet ook gewoon mogelijk zijn !
Tsja dat je dealer er geen winst meer op maakt is zijn probleem en niet de jouwe.
Nu lijkt het er op dat ze van hun probleem de jouwe willen maken...
 

i2Paq

Senior Member
Het is zeer netjes opgelost!

Ik had bekleding met een rood stiksel besteld, echter deze kun je overal kiezen maar is niet leverbaar.

Niemand weet waarom.

Gisteren werd ik gebeld door garage en Skoda-dealer de Waal uit Gorinchem.

Ze wilden natuurlijk weten hoe de auto beviel en even overleggen hoe eea. op te lossen met de bekleding.

Nu had ik wat losse accessoires bijbesteld en daar was een factuur voor van de garage.

Hun voorstel was deze volledig over te nemen en zo te compenseren voor de "verkeerde" bekleding.

Dit is meer dan netjes en uiteraard ben ik hiermee akkoord gegaan :thumbsup:
 

i2Paq

Senior Member
En zo zijn we 5 jaar verder :wavecry:

De Rapid gaat met leasepensioen en we kijken naar een nieuwe leaseauto.

Skoda Kamiq 1.5 TSI Greentech 110kW DSG Sport Bussiness

Met wat extra accessoires, de onderhandelingen zijn gaande :D
 
Bovenaan Onderaan