Rapid Spaceback Elg. BL Pro Racing Blue met ivory interieur

paultie

Forumguru
Moest met de eigen spaceback even voor de 1500km beurt bij de dealer langs.
Ze hadden daar een Spaceback Elegance Businessline Pro staan in racing blue kleur. Erg mooi bij die auto.
Opvallend was dat daar het ivory interieur in is geplaatst.

Persoonlijk vind ik het ivory interieur beter passen bij een zwarte spaceback omdat je de carossierie kleur her en der in het interieur terug vindt. Zoals bijvoorbeeld bij de deur stijlen ontstaat er een mooi contrast i.c.m. het zwart uit de stoelen en de zwarte aan de bovenkant van het dashboard.

Hieronder wat foto's.
Wat vinden jullie?

IMG_2052.jpg IMG_2053.jpg IMG_2050.jpg IMG_2051.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Wel ermooi, maar ik heb slechte ervaringen met een stoffen interieur in zo'n lichte kleur (Fabia 1 combi, 2002). Op den duur is dat feitelijk onmogelijk netjes te houden, met name de bestuurdersstoel. Heb er destijds van narigheid zwarte overtrekhoezen voor gekocht en bij volgende auto's stelselmatig voor zo donker mogelijke stof gekozen.
 

michelover

Forumguru
Vind de ivory kleur best mooi, maar zou het zelf nooit nemen. Mij te besmettelijk, zit nogal vaak met een donkerblauw pak in de auto en dat wil nog wel is afgeven. Het race blue is gewoon eenhele mooie kleur,
 

paultie

Forumguru
Ziet er erg netjes uit. Hele nette auto hoor.

Veel plezier ermee
Is niet de mijne. Deze stond bij de dealer te wachten op een nieuwe eigenaar. Aangezien het witte interieur bijna niet wordt gekozen dacht ik laat ik ze eens posten. ;)
 

ertromp

Forumguru
Zoals je zelf aangeeft lijkt me een dergelijk licht interieur mooier staan op een zwarte auto
 

Darkside

Forumguru
Ivory is erg mooi. Maar inderdaad besmettelijk. Zeker met kinderen en spijkerbroeken.
Ik wil graag in de volgende auto weer een dergelijke kleur maar dan met Leder. Dat is veel makkelijker schoon te maken/houden.
 

s-line

Forumguru
Nou dat zal nog tegenvallen hoor! Ik heb zelf thuis twee crème witte leren stoelen en schoon en mooi houden valt niet mee! Toen ik mijn superb kocht stond er een elegance met crème leer in de showroom, en de bestuurderstoel was al helemaal blauw van de spijkerbroeken:nono:
 

Darkside

Forumguru
Mijn vorige auto had leder (wel zwart) maar dat was heel makkelijk schoon te houden itt de zwarte stoffen bekleding van de auto's daarvoor.
Misschien dat spijkerbroeken ook problemen geven op ivory leder?
Dan misschien toch even in de gaten houden
 

RefleCs

Forumguru
Mooie auto hoor ;) De ivory bekleding zou ik zelf ook niet snel voor gaan. Wat ik wel zou opteren is beige accenten in dash en op de deuren en dan wel met zwarte stoelen. Heb ooit een oude Toledo gezien in die kleurstelling. Was erg mooi. Die had overigens ook Lichte vloerbedekking met zwarte matten erop.
 

Cordoba

Forumguru
Lakkleur is schitterend en ook wel mooi in combi met het ivory interieur. Alleen het ivory interieur op zich, vind ik niet mooi gedaan:
- op het dash tussen het zwart en het ivory ter hoogte van luchtroosters een alu kleur
- stoelbekleding grotendeels met een zwart patroontje (waarschijnlijk om kleine vlekjes/beschadigingen minder op te laten vallen), maar dan wel compleet ivory zijkanten van de stoelen, maar wangen op rugleuning en zitvlak weer compleet zwart. Ook de verdeling van zwart en wit op de B-stijl en deurbekleding kan mij niet bekoren. Het idee qua kleurencombi is fraai, het patroontje op zitdeel van de stoelen is ook goed, maar alles bij elkaar te veel hap-snap verdeling, waardoor het geen strak geheel is geworden.
 

Berry

Senior Member
Ik heb op andere sites gezien dat de stoelen een kleur waren
Ik vind die zwarte stukken niet mooi .
Hoop dat ze ook effen te krijgen zijn
 

Noord26

Forumguru
Op leder geen punt idd, maar de auto waar het om ging heeft gewoon stof. En dat reinig je niet zo gemakkelijk.
 

staal

Actief lid
Die kleur van het interieur zou mooi aansluiten op de primer kleur van mijn voorstaptborden :tongue:
 
Bovenaan Onderaan