Rapid leenauto

Rosinfield

† In Memoriam
Net een Rapid als leenauto meegekregen. Bedoeling was een nieuwe Fabia maar die was spoorloos. Het was de lichtere tsi. Dat merk je uiteraard wel als je 135 pk gewend bent. Had wel de indruk dat dit motortje wat luidruchtiger is. Zelf moeten schakelen is natuurlijk ook geen lolletje.
Maar wat me het meest opviel was het deinerige en zwabberende rijgedrag. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit comfortabel noemen. Maar ik vind het verschrikkelijk nu ik gewend ben aan de Eibachs die ik nu des te meer waardeer. Die geven toch echt een veel stabielere en wat mij betreft prettiger aanvoelende wegligging. En dat voor nog geen kwart van de prijs van het panoramadak in deze Rapid dat me gestolen kan worden ;)
 

Noord26

Forumguru
Je noemt nu 3 punten op die je aan hebt gepast, of als optie op je Fabia hebt gekozen. Prima dat je daarmee je aankopen relativeert, maar wat vind je verder van de Rapid tov een F2; deze opties/aanpassingen buiten beschouwing gelaten?
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Misschien de zwaardere versie? Maar ik realiseer me dat ik verwend ben. Best goed om dat eens vast te stellen.
Een ruimterug idd. Maar onze honden zouden er een stuk minder riant bijzitten, zag ik net
 

michelover

Forumguru
Ik kan je verzekeren dat een Rapid Spaceback met 1.2TSI en 110PK , 6-bak en Eibach verlaging perfect rijdt.
Paar keer in mijn vaders auto gereden en het rijd heerlijk , strak en sportief.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ongetwijfeld. Als het een Fabia was geweest was den wegligging me ook tegengevallen. En ja, dat lichtere motortje is het net niet helemaal voor deze auto
 

michelover

Forumguru
Het lichtere model valt niet alleen tegen door de PK's die je mist , ook de 5-bak zorgt voor een gevoel alsof hij niet vooruit wil. Als je de keuze heb is de 105PK met 6-bak de juiste , DSG zal ook best lekker zijn mits je er van houdt.
 

Noord26

Forumguru
Wat dat betreft is de rapid een ideale basis om op te laten peppen. Je krijgt voor 400 euro de dsg icm de lichtste tsi. Meestal is die optie veel duurder en alleen icm de zwaardere tsi te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan