Rapid is toe aan de 30.000km beurt.mijn bevindingen

Hoi.

23 maart zijn eerste beurt.de auto beval goed ,veel ruimte en goede stoelen( zijn de sport stoelen ) genoeg trek kracht om mee te komen in het verkeer maar wat me tegen val zijn de rammels en kraken tijdens het rijden ,op de snelweg nergens geen last van maar tijdens rijden in de stad piep en kraak hij aan alle kanten.wie heeft dat nog meer aan zijn rapid.En wat hebben ze er aan gedaan? Verlang bijna weer naar me oude Faab was stiller.terwijl dat de 3 Pitter diesel was. Vind het wel jammer want voor de rest is het een fijne auto image.jpg
 

Eemspoort

Forumguru
Ik heb de Rapid ook overwogen toen ie net uit kwam. Na een verkoper uitgelegd te hebben waarom we van onze BMW 1-serie af willen, werd de Rapid ons min of meer afgeraden. Overigens niet vanwege rammels e.d., maar het gebrek aan comfort (wat wij nadrukkelijk zochten). Toen ik de Rapid voor de eerste keer in het echt zag, vond ik hem nog mooier dan op het plaatje. Want mooi is ie zeker.
Maar het toch wel erg goedkoop aanvoelende plastic in het interieur vond ik een beetje een afknapper.
Verkoper hielp mij even herinneren aan de prijs van de Rapid, en dat ik dat toch wel in ogenschouw moet nemen.
En daar heeft hij ook gelijk in. Je kunt geen goedkope auto op de markt zetten met een hoog kwaliteitsgevoel.

Ofschoon ik veel rammels en piepjes onacceptabel vind, denk ik wel dat je enkele rammels en piepjes op de koop toe moet nemen bij een auto in deze prijsklasse.
Je zou er natuurlijk mee terug naar de dealer kunnen gaan om verhaal te halen.
En afwachten of er hier mensen zijn met Rapid-ervaring. ;)
 

Noord26

Forumguru
Rammels en kraakjes horen gewoon niet, ongeacht welke prijsklasse. En dat vond onze Suzuki dealer ook niet met de Alto die alweer bijna 6 jaar oud was, dus werd netjes opgelost.
 

peterrapid

Forumguru
Heb vrouwtje eens geraadpleegd of er in haar Rapid rammeltjes of kraakje zijn en het antwoord was :arghh: maar ik denk persoonlijk van niet, natuurlijk in rekening nemen dat effectief het dashbord wel heel hard is en zowiezo enkele kraakjes zal geven door uitzetting temperatuur enz.
 

ElScorpione

Forumguru
Niets zo irritant als gerammel en gekraak. Vroeger werd dat wel eens opgelost door schuimrubber op plaatsen te stoppen waar gerammel vandaan kwam (dashboard bij een VW Vento meen ik me nog te herinneren). Mijn 11 jaar oude VW Lupo rammelt ook niet, dus lijkt me dat dit bij een nieuwe Rapid ook niet voor mag komen.
 

Falcon

Donateur
Ik zou als ik jou was even exact noteren waar je de geluiden precies waarneemt en melden voor dat je hem 23 maart langs brengt!

Nu kan je dat nog aangeven..
 

staal

Actief lid
De mijne kraakt ergens in het dashboard, vooral als het koud is. Het lijkt eerder op knakken. En vanuit achter kraakt (de vering?) zodra ik scheef van een drempel afrij valt het het meeste op. Dit gebeurt allemaal als je langzaam rijdt, op de snelweg is er niets aan de hand. Maar een oplossing heb ik er niet voor. :(
 

de5de

Lid
Afgezien een schaafgeluid bij het rijden van drempels (reden nog niet gevonden) heb ik een rammel bij de dealer laten oplossen. Eerst alle deurpanelen eraf, alles wat in de deur loshing vastgeplakt. Was niet de reden. Het bleek in de B-stijl te zitten. Moest onderdeel komen uit tsjechie. Nu opgelost. Tsja, ik heb de indruk dat alles wat minder is qua geluidsdemping.
 
Bovenaan Onderaan