Rapid condense voorruit

fireben

Forumguru
weet iemand wat te doen telkens als ik weg gaat met de auto is de voorruit beslagen pfffff word er beetje moe van zijn er meer rapid rijders die daar last van hebben ??? zoja wat te doen ???
 

TurboT

Forumguru
Ik heb er ook last van.

De airco staat bij mij altijd aan. Dit moet ook anders krijg ik beslagen ruiten. Airco ontrekt vocht.

Ik heb ook een vochtvreter maar dat biedt geen oplossing. Interieurfilter is ook niet.

Het enige wat ik nog moet doen is het smeren van de anti fog op de vooruiten.
Mijn vorige auto (Ford) had hier geen last van.
 

fireben

Forumguru
Het (plastic) deel tussen motorkap en voorruit, dat wordt parafaan of paravaan genoemd.
Er zitten gaatjes in om de kachel/ventilatie lucht te geven, en er zitten wat grotere gaatjes naast om water dat daar terechtkomt weg te laten lopen. Die gaten moeten dus schoon en open blijven.
oke thanks
 

Fabia 123

Forumguru
ja airco staat aan op de ruit

De droge lucht van de airco neemt vocht op. Wanneer je de auto uitzet komt het vocht weer uit het aircosysteem en beslaan de ruiten.

Oplossing: Airco vijf minuten voor aankomst altijd uitzetten. Aanjager aan laten staan . Vochtige lucht word naar buiten geblazen. Na een paar keer herhalen zie je vanzelf dat de ruiten niet meer beslaan na starten. Als ze wel beslaan kort airco aan en daarna weer uit.
Wanneer er een lek in de auto zit zal bovenstaande niet helpen.
 

fireben

Forumguru
De droge lucht van de airco neemt vocht op. Wanneer je de auto uitzet komt het vocht weer uit het aircosysteem en beslaan de ruiten.

Oplossing: Airco vijf minuten voor aankomst altijd uitzetten. Aanjager aan laten staan . Vochtige lucht word naar buiten geblazen. Na een paar keer herhalen zie je vanzelf dat de ruiten niet meer beslaan na starten. Als ze wel beslaan kort airco aan en daarna weer uit.
Wanneer er een lek in de auto zit zal bovenstaande niet helpen.
oke top ga het proberen :rockon::rockon:
 

EdK

Forumguru
Tsja het is de tijd van het jaar natuurlijk en is dat condens aan de binnenkant dus een normaal iets.
Of je moet de wagen in de woonkamer zetten met de CV op 15 graden.
Maar garage is ook goed hoor...
Privé wagen momenteel ook last van , maar alle bedrijfswagens op zaak momenteel ook !
Behalve één persoon die hem in een loods een plekje heeft !
Bij vriezen hoeft hij ook nooit te krabben...
 

Hakar

Donateur
Voorraam aan de binnenkant eens schoonmaken.
Helpt hier ook altijd om een beter zicht te creëren.
En ja, wij gebruiken de airco ook veelvuldig.
 

jack45

Lid
Ja ik heb met fabia 2 hier ook last van, met airco aan wordt het wel beter en als de kachel warm wordt is het probleem ook weg, denk dat de warme lucht in de auto condenseerd op de koude ramen in de auto en bij vochtig weer is het erger, heb wel een vochtvreter in de auto.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Glasex is niet zo'n goed idee.
De reden dat dat spul een vettige laag achterlaat, een blauwige gloed. Om die reden gebruik ik het ook thuis nooit.
Ik gebruik Groene Beer ontvetter (www.groenebeer.nl/winkel/ontvetter-30-ml-gratis/) dat werkt snel én schoon.
en anders St. Marc. Dat is ook goed spul.

En als je veel vocht hebt, idd controleren op lekkage in de auto. Overal in de auto. Ook de bak v h reservewiel.

Grts schoonmaakmiep
 
Bovenaan Onderaan