Rampie's SuperBee

Zo, bij deze dan mijn nieuwe Topic/Avontuur.
Dit maal is het een auto uit de stalling van Skoda geworden om precies te zijn een Superb Elegance 2004 1.8T code AWT, gezien de prijs/opties en kilometer stand en onderhoud me heel snel hebben overgehaald, waardoor ik niet meer verder heb gezocht.

Afgelopen Donderdag opgehaald, in Overijsel en heb er momenteel nog geen moment spijt van gehad.
Echter zitten er een paar kleine min punten aan de auto, die ik hopelijk nog snel weet op te lossen, namelijk het volgenden:
* PDC werkt niet, hoor het boxje tikke, maar ze lijken niks te detecteren en kom via Vagcom ook niet in de module.
* instap verlichting in de buitenspiegels functioneert niet, mogelijk lampjes defect of mogelijk het volgende punt..
* aftermarket alarm uitbouwen, knipperlichten knipperen nu ook niet meer mee met ver en ontgrendelen, tevens staat ook de claxon ingeschakeld met het ver/ontgrendelen echter dit werkt dus ook niet...

* Dab antennen monteren, heb wel de radio maar geen antenne xD
* Subwoofer in het reserve wiel vak plaatsen

Dit waren eigenlijk de punten waar nog aan gewerkt moet gaan worden, verder is de auto in mijn ogen deels wel af, en ben ik momenteel er ook lekker van aan het genieten.
Tevens een +punt hij is gechipt van 150 naar 190pk en dat is redelijk goed te merken, echter hebben ze de automaat er niet op afgesteld, dus volgend jaar eens mee naar JD :).

Genoeg getypt nu, tijd voor foto's.
Vragen, tips of opmerkingen hoor ik graag :)

2i7qmqf.jpg


wipnj6.jpg


nx8ha9.jpg


cq0ir.jpg


2qs6sex.jpg


vngums.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Mooi exemplaar zeg! Wel lekker luxe maar gelukkig geen nep-hout.

Deze 1.8T ligt in de lengte en is oa daardoor gevoelig voor sludge opbouw. Het advies voor deze motoren is om preventief een motorflush doen, daarna de oil pump pick up screen te vervangen (die zeef in de carterpan) carterpannetje mooi schoon maken en daarna trouw max elke 12 maanden / 15.000km olie verversen (dus geen long life interval aanhouden mocht de auto dat hebben) En natuurlijk regelmatig voldoende lange ritten maken :jaja:

Lees hier maar eens: https://www.skodaforum.nl/forum/i/oliezeef-vervangen-1-8-20vt-motor.29439/

En een FIS :thumbsup:
 
Top hier heb ik wat aan :)
Er zit momenteel wel long life in, echter gezien ik eind Juli naar duistland op vakantie ga zal hij nog wel een beurtje krijgen. Tevens zal na de vakantie de volledige remmerij vervangen worden, ik denk dat ik dan meteen voor Brembo ga.

Eventueel nog tips waar ik rekening mee moet houden met het vervangen? gezien het een Automaat is.

En is er een mogelijkheid om meer info op dat Fis display te krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Dat is een mooie aankoop ziet er super uit ook van binnen. Omtrent jouw problemen:

* PDC werkt niet, hoor het boxje tikke, maar ze lijken niks te detecteren en kom via Vagcom ook niet in de module.
Je hebt zo te zien geen originele parkeersensoren want die zitten namelijk in de bumper zelf en niet in de stootstrip zoals bij jouw zichtbaar. Ze lijken me ook eringeboord gezien het niet ronde gat van de linkse sensor op de foto
* instap verlichting in de buitenspiegels functioneert niet, mogelijk lampjes defect of mogelijk het volgende punt.
Die zitten er standaard volgens mij ook niet in.
* aftermarket alarm uitbouwen, knipperlichten knipperen nu ook niet meer mee met ver en ontgrendelen, tevens staat ook de claxon ingeschakeld met het ver/ontgrendelen echter dit werkt dus ook niet...
Knipperlichten even kijken of het in VCDS aan staat want dit is standaard namelijk wel al dan niet met alarm. Claxon is standaard ook niet aan te zetten met openen en sluiten alleen vanaf de S2.
 
Bedankt voor je reactie, echter zie ik in VCDS wel dat het knipperen bij ontgrendelen etc in geschakeld is.
Tevens heb ik wel in VCDS de optie om de claxon te kunnen gebruiken bij het ontgrendelen etc en die heb ik dus ook in geschakeld.

Zal morgen het spiegel glaasje even los maken, kijken of ik ze idd wel of niet aangesloten zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee oke, maar lijkt me toch wel logisch dat als het mogelijk is om in teschakelen (zie gerritspeek) dat er dan een mogelijkheid bestaat dat het gaat werken xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Nope. Jij bent van doe maar wat er staat dan werkt het wel.

Goed dat je bij deze modellen niet veel kwaad kan doen ermee bij nieuwere krijg je toch een probleem en niet alles wat online staat klopt. :-)
 
Gelukkig ben ik niet zo met alle optie's, wilde mijn olie temperatuur etc ook in fis laten weer geven, echter ben ik er mee gestopt omdat ik niet snapte hoe ik die codes moest invoeren.

Is ook voor mij de eerste auto waar ik wat meer functies op kan inschakelen, dus ja dan probeer je het toch voorzichtig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

turboturbo

Forumguru
Als olie temperatuur weergave in deze generatie FIS mogelijk is, wil ik dat ook graag weten!
Vzv ik weet is dat allemaal niet mogelijk. Wel heeft iemand ooit een aftermarket module (“Maxi-K”) gemaakt, waar ik anno nu niks meer van kan vinden:

 
Zo inmiddels weer iets gedaan aan de Superbee, namelijk de radio fatsoenlijk aan gesloten.
men ramen willen ook weer spontaan open doormiddel van de AB, echter ben ik er achter dat het een DEFA 800 series alarm betreft, alleen willen de knipperlichten nog niet mee werken bij het ont en vergrendelen.

Ook puur uit nieuwsgierigheid een poging gedaan om de knipperlicht functie opnieuw in te leren voor het ver en ontgrendelen echter maakte dat ook niet veel uit.

Morgen even kijken waar de brainbox verstopt zit van het Defa systeem en kijken hoe netjes het is afgewerkt....

Tevens blijk ik het orginele pdc systeem van skoda te hebbe :D
type BEA 500 001, echter werken de sensoren niet.
weet iemand of deze los te krijge zijn misschien
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Je hebt zo te zien geen originele parkeersensoren want die zitten namelijk in de bumper zelf en niet in de stootstrip zoals bij jouw zichtbaar. Ze lijken me ook eringeboord gezien het niet ronde gat van de linkse sensor op de foto

Toch zijn ze wel origineel als je het mij vraagt, zaten bij de S1 namelijk wel degelijk in de strip...

800px-Skoda_Superb_blau_Heck.JPG
 
Klopt, nu zijn inderdaad orgineel, nu dus nog nieuwe sensoren zoeken.
zit deze set misschien ook in een octavia, zoja dan kan ik eventueel op de sloop eens kijken voor een set gebruikte.
 

Cordoba

Forumguru
Als olie temperatuur weergave in deze generatie FIS mogelijk is, wil ik dat ook graag weten!

Qua generatie auto moet het kunnen (ik had het bijv. ook in mijn '96-er Cordoba), maar is volgens mij afhankelijk van de uitvoering (en welke hardware, zoals sensoren en kabelbomen er liggen).
 
ik zag het voorbij komen, maar ik snap niet hoe ik die codering moet invoeren. vandaar dat ik het niet door gezet heb.
 
Bovenaan Onderaan