Rammel in dashboard

Marcooooo

Actief lid
Ik heb al meerdere topics gevonden waarin een soortgelijk onderwerp wordt besproken, maar volgens mij nog niet eentje van de Fabia III (combi).

Allereerst: ik ben echt zwaar allergisch voor rammeltjes/kraakjes in de auto, dus de volgende kwestie is er bijna eentje van leven of dood :pieker:

Ergens uit het dashboard komt een rammeltje. Het lijkt 'simpelweg' op een los schroefje wat op kunststof ligt te rammelen, maar voordat ik het halve (of hele) dashboard eruit haal is het misschien een veelvoorkomend probleem en heeft iemand een directere aanpak :)

Hebben jullie een suggestie of richting waarin ik het beste kan zoeken? En niet onbelangrijk: hoe haal ik (een deel van) het dashboard los zonder het fraaie alu-look-plastic te beschadigen?

Bij voorbaat alvast heel erg bedankt voor het meedenken :cheers:
 
Voor je het dashboard uit elkaar haalt: mijn polo met dezelfde 1.2 TSI had een irritante best luide rammel bij stationair toerental waarvan ik zou zweren dat het uit het dashboardkastje kwam...
Wat bleek op de veerpoot rechtsvoor onder de motorkap zit een beugeltje met drie plastic klemmen, in de middelste daarvan zat niks in de voorste een doorzichtige slang in de andere een zwarte brandstofleiding en die resoneert: de oplossing is het verplaatsen naar het middelste klemmetje en het is weer heerlijk stil
 
Ik denk, dat ik hetzelfde heb.
Eerst dacht ik; 'dat is de drinkfles die aan de bijrijderskant in de deur staat'.

Maar toen ik naar het werk reed en er niets in de deur stond, heb ik mijn mening bijgesteld en sindsdien verdenk ik het dashboardkastje dus ook...

Nu lees ik hier een resonerende brandstofleiding op de veerpoot... crap... auto is net 2 maanden oud en heeeel eigenlijk wil ik dat er nog niet aan gesleuteld word...

Klopt het dat het wel een redelijk "zacht" rammelend geluidje is?

GreetZ!

Chris.
 

Marcooooo

Actief lid
@The Sphere ik vind het rammeltje niet echt 'zacht' te noemen. Het lijkt trouwens alsof het alleen is bij warmer weer.
Alsof er ergens echt een schroefje op kunststof ligt te rammelen. We zijn enorm druk aan het verbouwen voor de verkoop van ons huis, dus nog geen tijd gehad (of genoeg moed verzameld) om het dashboard deels te demonteren...
 
Nee dat klopt niet, bij mij was het een redelijk "hard" rammelend geluid.
Bovendien als jouw auto net 2 maanden oud is heb je een heel andere motor en kan het genoemde beugeltje op de veerpoot wel heel anders zijn.....daarbij heb je garantie dus zal de dealer het moeten verhelpen
 
Oke, oke, goed om te horen..

Bij mij is het inderdaad wel een redelijk zacht 'rammeltje', een die je niet vaak hoort, maar ALS je hem hoort blijf je hem horen... dan toch maar eens op onderzoek uit.

Om te beginnen alles dat los ligt eruit halen... :-P

Als ik het heb gevonden, laat ik het uiteraard weten!
 
Bovenaan Onderaan