Rammel in dashboard Octavia bij 1500 tpm

Bij 1500 tpm hoor ik een sterke rammel in de rechterzijde van het dashboard (achter handschoenkastje, en die is het niet want die heb ik al verwijderd). Vervelende is dat ik regelmatig in die toeren zit omdat dsg dan overschakelt naar de volgende versnelling en ik dan weer in hetzelfde toerental zit… boven 2000 tpm is het weg. Rammel is echt toerental afhankelijk en inschakelen of uitschakelen van kachelmotor of airco maakt niets uit. Nu kan ik er in manuele stand natuurlijk omheen rijden maar is niet relaxt… weet iemand wat dit kan zijn?

EdK

Forumguru
Je weet zeker dat er geen spullen in dashboard kastje of in de portier opslagruimte wat rond zwerft dat het veroorzaakt ??

Zelf ooit gehad dat dochtertje vriendin knikkers had verstopt achterin de wagen (achterbank) en we na enkele dagen pas erachter kwamen wat reden was....
En in me caddy heb ik gehad dat een plastic roer lepeltje voor een irritant trilgeluid zorgde, maar voor collega en ik daarachter waren was de week ook zowat voorbij !

Soms denk je dat geluid ergens vandaan komt maar blijkt het toch vanuit andere plek te komen..... :pieker:

Tees

Donateur
Zou het echt in het dashboard zijn? Zoveel zit er niet op die plek wat niet ventilatie-gerelateerd is.
Of toch aan de rechterkant van de motorruimte of het rechter voorwiel? Kan zelfs nog een motorsteun zijn.

Arjan1985

Forumguru
Wellicht stationair even 1500 rpm draaien door een ander en zelf gaan zoeken. Dan kun je ook onder de kap gaan luisteren.
Zou er nog een of andere eikel of andere herfst gerelateerde aanverwanten achter je interieur filter voor vibratie kunnen zorgen? Of dat filter zelf wat los zit wellicht?

Tees

Donateur
Als het door het interieurfilter komt, dan zou je verwachten dat het tenminste ook met ventilatiestand zou veranderen, en dat is volgens TS niet het geval zijn.
Stationair draaien wil soms wel verhelderend zijn idd. Als het dan niet is, dan zit het toch echt in de aandrijflijn.

gjhu

Forumguru
Kijk ook eens in het brillenvakje in het dak. Was er ooit van overtuigd dat er een rammel aan de rechterkant van het dashboard zataar bleken het twee zonnebrillen te zijn die tegen elkaar aan in het vakje zaten.

gjhu

Forumguru
Nop. Heb er zelfs wel eens 3 brillen in gehad wel zonder de hoes natuurlijk .#kleinhoofdwaarschijnlijk.
Weet alleen niet of @Jeroen996 hier wat aan heeft (of wel als hij er ook meerdere brillen in heeft.)

EdK

Forumguru
Wel blijf het heel knap vinden....
Zou haast een cursus willen volgen bij je hierover...
Maar goed ik heb maar 1 zonnebril die gelukkig past

• Leuk
Waarderingen: gjhu
Haha… thx allemaal. Ik ga morgen verder op onderzoek en laat het weten. Brillen val heb ik niet (pabo) en interieur filter heb ik gewisseld maar de rammel zat er zowel voor als na de wissel… de rammel is echt toerental afhankelijk (niet snelheid) en ook niet van aandrijving (rammelt ook als dsg in neutraal staat). De hele auto is trouwens een grote smokkelbak:)

• Leuk
Waarderingen: gjhu
Bovenaan Onderaan