Rammel dashboard.

Blackciti

Senior Member
Wie o wie, heeft enig idee hoe je de rechterkant van het dashboard, die aansluit tegen het portier, kunt demonteren.
Ik heb de laatste tijd last van een zeer irritante rammel rechts in het dashboard die eerst zachtjes begon maar steeds erger wordt. Met warm weer hoor je niks, maar zodra het koud wordt begint die rammel en hoe kouder hoe harder die rammel.

Nu meen ik hier ooit eens mee te hebben gekregen dat iemand de linkerkant los had genomen maar kan dat niet meer terug vinden. En om nu direct naar de garage te gaan en hier een paarhonderd euro voor neer te tellen zie ik ook niet echt zitten.

Als de rechterkant is gedemonteerd moet je volgens mij achter het dashboard kunnen komen en zien wat er loos is.

Al vast bedankt voor de eventuele bruikbare bijdragen.
 

0ri0n88

Forumguru
Weet je zeker dat het uit het dashboard komt?
Heb het met een octavia gehad dat bij koude motor een benzineleiding tegen het expansievat aan trilde, waardoor het leek dat er een rammel in het dashboard zat. Leiding iets verlegd en nooit meer een rammeltje gehad. Naar ik weet hebben meerdere dit gehad met ook meerdere modellen van de skoda groep.
 

AndreM

Forumguru
Ik weet niet of de vraag een O3 betreft?

Bij de O3 kan je namelijk heel gemakkelijk de zijkant van het dashboard wat tegen de deur aansluit los halen, zit er gewoon ingeklikt. :jaja:
 

hemi24

Forumguru
Ik weet niet of de vraag een O3 betreft?

Bij de O3 kan je namelijk heel gemakkelijk de zijkant van het dashboard wat tegen de deur aansluit los halen, zit er gewoon ingeklikt. :jaja:

Uhmmmm....

Staat in het Citigo-deel van het forum en gepost door Blackciti...

Zal dan wel geen O3 zijn?!?


Mijn beste gok is dat je erbij kunt nadat je het dashboardkastje hebt gedemonteerd.

skoda-citigo-7636957-8-640.jpg
 

AndreM

Forumguru
Solly @hemi24 had ik niet gezien. :sterretjes: :bloemen:

Maar naam zegt niets, Japanese Power is ook geen Citigo.
En kijk je bij AndreM dan weet je nie dat ik in een O3 rij en mijn vrouw in een black Citigo, toch? :maakmegek:
 

Blackciti

Senior Member
Ik weet niet of de vraag een O3 betreft?

Bij de O3 kan je namelijk heel gemakkelijk de zijkant van het dashboard wat tegen de deur aansluit los halen, zit er gewoon ingeklikt. :jaja:
Volgens mij zit het inderdaad op die manier die jij beschrijft. Ik zal morgen gelijk kijken. Ik was bang dat je het niet zomaar zonder exact te weten hoe het zonder te beschadigen zou kunnen demonteren.
 
Bovenaan Onderaan