Rammel aan de turbo 1.4 TSI, Fabia, Yeti, Octavia-2

ertromp

Forumguru
Jawel: een terugroepactie voor de 1.4TSI motoren. Er zit een rammel in de wastegate hevel.
Blijkt te spelen tussen de 2000 - 2500 tpm

Er wordt naar de volgende technical product informations (TPI) verwezen:
- 1.4 (CPWA): TPI 2033120
- 1.4 (CMBA, CXSA, CZCA): TPI 2030791/1

Het betreft in beide gevallen onderdeelnummer: 04E 145 220

Blijkbaar is dit al een jaar bekend en zijn er hier al rijders mee geconfronteerd???

420685233195e6d019.jpg

thumb_14851d6ce36a6b2f.jpg

thumb_14851d6ce46e4185.jpg

thumb_420685233196d78acc.jpg

thumb_420685233197899ae5.jpg
 

ertromp

Forumguru
Ik zie trouwens dat dit voor de 122pk versies geldt bouwjaar 2013 dus niet voor de 140pk.
Dus een Rapid, Yeti, Roomster of nog een late Octavia 2 kan in aanmerking komen.
@moderators / @Hetzer / @Pasqual kunnen jullie deze verplaatsen naar bijvoorbeeld Skoda Algemeen?
 

Frank

Forumguru
Is zeker niet algemeen: touran met 1.4tsi (140pk) uit 2010 is vorige week op groot onderhoud geweest, en niks gezegd. (Wel de DSG7 aktie)
 

Octavia3

Nieuw lid
Ik zie trouwens dat dit voor de 122pk versies geldt bouwjaar 2013 dus niet voor de 140pk.
Dus een Rapid, Yeti, Roomster of nog een late Octavia 2 kan in aanmerking komen.
@moderators / @Hetzer / @Pasqual kunnen jullie deze verplaatsen naar bijvoorbeeld Skoda Algemeen?
Vermelde motorcode´s zitten alleen in de octavia 3. Niet in de rapid/yeti/roomster/oct2
 

Rallye

Forumguru
Klinkt als iets wat bij mijn tweeliter TSI ook gemodificeerd is. Was een rinkelend geluid bij het gasgeven.
 

dirkkroneman

Forumguru
Als puntje bij paaltje komt moet ik toch eens ff goed terug lezen..
Klinkt als iets wat bij mijn tweeliter TSI ook gemodificeerd is. Was een rinkelend geluid bij het gasgeven.
Hé dat heb ik ook! Is me pas opgevallen sinds de kat modificatie. Is dat hetzelfde dan bij de 2.0 TFSI? Vanaf ca. 2200-2400 toeren erg goed hoorbaar.
 

ertromp

Forumguru
Als puntje bij paaltje komt moet ik toch eens ff goed terug lezen..

Hé dat heb ik ook! Is me pas opgevallen sinds de kat modificatie. Is dat hetzelfde dan bij de 2.0 TFSI? Vanaf ca. 2200-2400 toeren erg goed hoorbaar.
Inderdaad was al een bekend probleem bij de 2.0TSI RS maar nu dus ook de 1.4. Oplosbaar middels een verend plaatje
 

CDK

Forumguru
over de katmodificatie gesproken @dirkkroneman hieronder het antwoord van Hans Sloot..... :bloos:

Goedemiddag Corne,


Helaas hebben geen ervaring met verwijderen van de voorste kat weg te halen bij een 3.6 FSI motor.

Ik weet da ook niet of deze dan door de apk komt.

En de uitlaat is eigenlijk ook te prijzig om het te proberen.

Helaas levert Miltek en Supersprint geen downpipe voor deze motor.

Een andere oplossing heb ik op dit moment ook niet.

Voor vragen kun je altijd bellen.


Met vriendelijke groet,
Hans Sloot


cid:263B35AE-1685-4B33-867E-F612CB91492B@lan
 
Bovenaan Onderaan