Ramen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag mijn ramen willen blinderen.

Maar hoe krijg ik mijn ramen eruit (raam in de achterklep, de 2 driehoekjes en dan de 2 grote ramen die op en neer kunnen)

Ik heb een fabia rs-line (geen elektrische ramen achteraan).

Iemand tips, hits?

Thanks

DJNeO

Actief lid
Je achter ruit kan je vergeten, die ruit zit met een dikke laag kit vastgeplakt... maw wanneer je die eraf wil halen zal je meteen je ruit ook moeten vervangen... :S (heb het gezien toen zijn mijn achterruit hadden ingeslagen... :'( )

Wat betreft de kleine driehoekjes, daarvoor zal je je complete deur paneel eraf moeten halen, en zo kan je ook bij de grote ruiten komen! /forum/images/graemlins/smile.gif

en de logische volgende vraag, hoe krijg je dat deurpaneel eraf zonder schade /forum/images/graemlins/laugh.gif

Jpoers

Lid
onder je handgreep zit een klein gaatje. hiermee verwijder je het bovenste deel (waar je elek. bediening kan zitten).

het tweede deel schuif je erzo af. vervolgens zitten er twee schroeven. die draai je eruit.

als je een raamslinger heb deze verwijderen. de ring tegen te bekleding van de raamslinger af duwen.

vervolgens kan je het paneel er voorzichtig aftrekken. de deur zit namelijk vast met clipjes.

suc6. zal ff kijken of ik nog foto's heb.

Thx mate, heb zojuist die foto's eventjes bekeken, maar het is nog niet 100% duidelijk.

Dat gaatje heb ik bij mij ook gevonden, en na wat pulken met een grote schroevendraaier is dat kleine bovenste klepje eraf gekomen.

Dan kon ik idd die 2 schroeven zien, dus als ik die losschroef komt alles eraf (mits wat trek werk).

Waar zit die schroef voor de tweater eigenlijk?

Wat ik ook nog zag is dat er draden lopen tot de armsteun, zou je daar ook elektrische ramen van kunnen maken?

Ondertussen die vijzen ook al eens losgedraaid maar ik krijg die binnenbekleding der niet af.

mag ik daar gewoon aan trekken zoals een bruut? Waar begin je trouwens eigelijk het beste met een schroevendraaier erachter te stoppen?

En die schroef voor de tweater heb ik ook nog niet gevonden :S

Jpoers

Lid
naast de deurklink kan je dat kapje verwijderen. daar zit bij mij een tork-schroefje.

en als een bruut trekken is niet aan te raden. ik heb een grote BAT-hoek (aluminium hoek) gepakt die afgeplakt met isolatietape. (om geen krassen te maken)

en die erachter geduwd en vervolgens met een tang en voorzichtig aangetrokken tot die los sprong.
en zo langsaam rondom tot alles loswas.

Jpoers

Lid
jeps. ff voorzichtig met een brede schroeven draaier.
of een nederlandse euro ( /forum/images/graemlins/tongue.gif) ertussen en die floept erzo uit.

Jpoers

Lid
nu een vraag aan u imhotep.
een skoda fabia RS-line. is dit gewoon een fabia 1.4tdi voorzien van het spoilerpakket van de vRS? of is er meer mee aan de hand?

een rs-line is een vRS met een lichtere moter en andere kleur van binnenbekleding, maar voor derest is die identiek

OKE, tweater eruit torx-schroefje ook, maar die "harde" stoffen bekleding krijg ik van geen kanten los :S, als ik er met iets breed achter ga en begin te wrikken, dan plooit heel de boel, maar lossen nee hoor...

Oja nog vergeten, een vRS heeft wel een vorm van ESP en ik niet...
en natuurlijk ook andere velgen, om eerlijk te zijn vind ik mijn velgen zelfs mooier.

Jpoers

Lid
ik ben aan de onderzijde begonnen met rustig trekken.
misschien dat als je met een plamuurmes ertussen steekt,
(zorg wel dat je deze ook beschermd tegen krassen!!!)
je misschien loskrijgt. het vergt wel enige kracht en je moet ook wel durven om dit los te krijgen. tis niet je moeder die je voorzichtig dient te behandelen.

straks dan eens proberen, eerst folie kopen (hopen dat de winkels hier de brug niet maken (21 julie is namelijk nationale feestdag in Belgie)

Jpoers

Lid
heb je misschien foto's van je fab ergens staan imothep ben namelijk wel nieuwsgierig geworden naar die uitvoering en kan niet echt iets vinden. in NL is die volgens mij niet echt te koop.

kzal straks een wat foto's nemen.

Heb ondertussen die achterpanelen kunnen verwijderen maar daarachter zag ik geen raam, wel een alukleurige plaat die gereveteerd was aan het koetswerk.

Dan maar de folie erop geplakt met de ramen in de wagen, wel een stuk moeilijker maar ik ben vrij tevreden van het resultaat, en nu maar hopen dat het zo blijft

Hier dan de foto's

Niet letten op de hier een daar crapy kwaliteit maar is met mijn gsm getrokken...

De velgjes geschoeid met 205/45/16 rubber van (continental sportcontact 2 vanaf fabriek)

afb035dx4.jpg

lichten + mistlichten uit
afb036ml0.jpg

Lichten + mistlichten aan
afb043da8.jpg

RS-line logo
afb038ra6.jpg

Geblindeerd raam
afb039pf8.jpg

zicht door een geblindeerde ruit
afb040mc4.jpg

kuipzetel