Cordoba
Forumguru
Bijna vergeten; deurpanelen eraf, is niet noodzakelijk miserie achteraf hoor. Gewoon zien dat je in worst case enkele nieuwe plastic pennetjes bij de hand hebt.
@Cordoba voorste ruiten tinten in België is illegaal, en ga je een van volgende scenario's tegemoet;
-Begeleid naar de keuring
-Opdracht om naar keuring te rijden met inhouden van huidig keuringsattest, en wagen aanbieden bij politie
-Boete en herkeuring
-Boete en folie er ter plaatse afhalen (of anders wagen laten staan)
-...
Zijruiten van de voorportieren en voorruit moeten volgens mij door Europese regels een bepaalde lichtdoorlatendheid hebben (ik dacht minimaal iets van 60% transmissie). De andere ramen zijn in elk geval geen Europese regels voor, maar ook al gemerkt dat erg donkere ramen in de winterperiode lastig kan zijn als je in donker achteruit moet rijden, zeker als je geen achteruitrijcamera of andere hulpmiddelen hebt. Ik kan me vergissen, maar denk dat de regels wat betreft het tinten van ramen voor Belgie en Nederland weinig verschillen.
Wat die rondom getinte ruiten betreft: een jaar of 10 terug zag je dat ook veel in NL, tot de politie daar volop ging controleren en ook veel politieauto's zo'n meetapparaatje aan boord hadden om te meten. Dat werd toen ook wel stevig aangepakt: kon je niet terplekke de verboden folie verwijderen, werd het kentekenbewijs van de auto ingenomen. Bij ter plekke verwijderen, hoefde dat niet persé voor 100% netjes verwijderd te worden, maar toch wel met een paar flinke lappen er uit, zodat men zeker was dat men zo niet wilde blijven rijden.
Ik zal kijken of ik er nog een filmpje van kan vinden.
Gevonden:
Laatst bewerkt: