Ramen en dak raam open en sluiten met sleutel

RobertJB

Nieuw lid
ik vraag mij af of het ook mogelijk is om mijn ramen en het dakraam met de sleutel te openen en te sluiten zijn.
ik ben dit gewend van mijn andere auto's door lang op de open of sluit toets te drukken dit mogelijk is.
Als ik dit nu bij mijn S3 doe dan gebeurt er niets.
Is dit iets dat ik kan instellen in de Columbus of moet het via de VAGCOM?

thanks
 

Tuulster

Forumguru
ik vraag mij af of het ook mogelijk is om mijn ramen en het dakraam met de sleutel te openen en te sluiten zijn.
ik ben dit gewend van mijn andere auto's door lang op de open of sluit toets te drukken dit mogelijk is.
Als ik dit nu bij mijn S3 doe dan gebeurt er niets.
Is dit iets dat ik kan instellen in de Columbus of moet het via de VAGCOM?

thanks
Volgens mij niet nodig om dit in te stellen.
Als ik de openen knop op de ab ingedrukt hou gaan alle ramen open of dicht....... Kan me niet herinneren dat ik dit speciaal ingesteld heb.
Was overigens bij mijn Sup II ook al zo.....
 

gdisselkoen

Forumguru
Dakraam gaat niet automatisch mee. Dat is af fabriek\importeur uitgeschakeld, tenzij dit weer gewijzigd is met het nieuwe modeljaar. Kun je via VCDS aan laten passen indien dit gewenst is.
 

s-line

Forumguru
Als het goed is staat het dakraam wel dicht als het begint te regenen. Gooi maar een wat water op de regensensor in je voorruit, dan zou hij dicht moeten gaan!:D
 

gdisselkoen

Forumguru
Als het goed is staat het dakraam wel dicht als het begint te regenen. Gooi maar een wat water op de regensensor in je voorruit, dan zou hij dicht moeten gaan!:D
Dat is afhankelijk van de regensensor die er in zit. Bij mij is het niet mogelijk, zit niet de juiste regensensor in :nono:
 

RobertJB

Nieuw lid
ik heb het getest en de ramen gaan opene door lang op de AB te drukken.
Het dak raam gaat niet mee.
misschien iets om in VCDS aan te laten passen.

maar eens een lijstje maken van dingen die kunnen en ik zou willen.
 

gdisselkoen

Forumguru
ik heb het getest en de ramen gaan opene door lang op de AB te drukken.
Het dak raam gaat niet mee.
misschien iets om in VCDS aan te laten passen.

maar eens een lijstje maken van dingen die kunnen en ik zou willen.
Het openen van het dakraam met de sleutel werkt deels, nadat dit aangepast is in VCDS. Het dak wordt alleen schuin omhoog open gezet, niet helemaal opengeschoven.
 

reinierh

Senior Member
Het openen van het dakraam met de sleutel werkt deels, nadat dit aangepast is in VCDS. Het dak wordt alleen schuin omhoog open gezet, niet helemaal opengeschoven.
Volgens mij was dat laatste ook een vcds optie.
Kantelen of helemaal open. Ik heb voor kantelen gekozen, het ging mij alleen om het sluiten met de AB of via het portier.
(Staat wel dom als je 30 seconden met je duim op de deurgreep staat..)
 
Bovenaan Onderaan