Ramelderammel...

Mark

Banned
... om gek van te worden.
Aan de linkerzijde van het dashboard zit een flinke rammel, heb al alle losse spullen uit de wagen gehaald maar de rammel blijft. :407:
Morgen maar ééns een bezoekje brengen aan de dealer, die mag het uitvlooien.
Voor een wagen die nog geen jaar oud vind ik persoonlijk dat dit niet
kan! :biggthumpdown:
Maarja, éérst maar zien wat de dealer zegt.
Voila, effe mijn hart gelucht.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is inderdaad balen maar misschien valt het wel erg mee. Misschien iets losgeschoten? Succes morgen en laat het ons weten wat het was.
 

Mark

Banned
Vandaag naar de dealer gegaan en deze heeft het na een klein uurtje speuren het probleem kunnen oplossen. :super:
Even een verklaring;
Als de zetel van de pasagier (en er zit niemand op/in) in de achterste stand staat tikt een onderdeel van de gordel op een slechte weg tegen het plastiek van de middentunnel, deze geeft het geluid door aan het dashboard en dit dashboard werkt als een enorme klankkast.
De oplossing is dus simpel, gewoon de stoel een paat tikken naar voor schuiven en geen gerammel meer.
 
Mark bedankt, we hebben sinds 2 weken een Fabia II en heb ook even
aandachtig geluisterd en inderdaad, hetzelfde geluid en ...... het is verholpen

Lang leve het forum ..... biertje ! ? ! :473:
 

Gieliovd

Forumguru
Mark bedankt, we hebben sinds 2 weken een Fabia II en heb ook even
aandachtig geluisterd en inderdaad, hetzelfde geluid en ...... het is verholpen

Lang leve het forum ..... biertje ! ? ! :473:
Ik had nog gelijk ook zo te zien op het andere topic van "toch maar eens een Fabia"

:473:
 

Roomster3

Nieuw lid
Hoi Mark,

Bedankt voor je tip. De rammel viel mij sinds vorige week ook op. Ik zal kijken of ik het op je omschreven manier ook weg krijg.

Groet,
Patrick
 

Boet

Actief lid
Mazzel dat mijn partner een onderdeurtje is...staat de stoel nooit in zijn achterste stand;)
 

Roomster3

Nieuw lid
Ik heb nog steeds een rammel ter hoogte van het linker ventilatierooster in het dashbord. Ik heb de gordels achter vastgezet in de daarvoor bestemde gleuven in de zijkant en de voorstoelen iets naar voren geschoven. Zijn er nog meer Roomster-rijders met rammels vanuit het dashbord? En wat is/was de oplossing?
 

Mark

Banned
Ik heb nog steeds een rammel ter hoogte van het linker ventilatierooster in het dashbord.
Ik heb dit nu enkel als de wagen koud staat, gaat na een paar minuten weg
als het binnen wat is opgewarmt.
Je moet er echt op letten om het te horen, het gerammel dat ik eerder had was 10 x erger.
 

Sant

Lid
Inderdaad heb ik ook de rammel ter hoogte van het linker ventilatierooster. Tot nu toe krijg ik het er ook niet uit. Ik heb de garage er nog niet naar laten kijken. Deze rammel heb ik ook als de passagiersstoel bezet is. Mij gaat het zo langzamerhand wel irriteren. Ik weet dus de oplossing ook (nog) niet.
 

Sant

Lid
En nog even ter extra aanvulling: De rammel komt altijd na enige tijd rijden. Het lijkt erop dat de auto en dus het dashboard, eerst warm moeten zijn.
 

Hetzer

Forumguru
En nog even ter extra aanvulling: De rammel komt altijd na enige tijd rijden. Het lijkt erop dat de auto en dus het dashboard, eerst warm moeten zijn.

ik sluit me aan bij deze rammel, ook mijn auto heeft een lichte rammel aan de linkerzijde van het dashboard en lijkt me dus een Roomster kwaal te worden, het is overigens bij mij niet voordurend en niet heel erg hinderlijk, je moet er echt op gaan letten om het te horen, ik laat er wel eens tijdens een beurt naar kijken.
 

EdK

Forumguru
Tot op heden heb ik hier geen last van ! en ik zou haast zeggen ligt er niets in een van de dasboard kastjes te rammelen ??
Heb wel rechtsachter 2 dagen een rammel gehad maar dit bleek de sunnyboy te wezen waarvan een beugeltje door mij niet goed was gemonteerd !!
 
Bovenaan Onderaan