Amundsen Radiozender 'vast'

cali05

Forumguru
Vandaag voor de tweede keer een bijzondere ervaring met de Amundsen in de O3.
Na starten pikt de radio een zender in dit geval 100% NL (Niet mijn smaak) en welke zender ook geselecteerd wordt de radio blijft dezelfde zender spelen. Wel geeft tie in de display aan dat er een ander zender is geselecteerd maar 100% NL blijft te horen. Na ca 30 minuten kan ik weer een andere zender selecteren. Wat ik ook geprobeerd heb het lukte me niet de radio van de zender te krijgen. Iemand een tip. Heb ik een bepaalde functie onwetend geactiveerd of is dit een Amundsen met kuren?
 

OctaviaWest

Actief lid
Lukt het ook niet als je bvb eens van FM naar AM overschakelt en terug, of van radio naar media en terug naar radio?
 

Cordoba

Forumguru
Kiezen van een andere geluidsbron, of andere golfband werkt wel normaal? (en kun je bijvoorbeeld op de AM, wel normaal andere zenders selecteren?)

Ik heb niet de oplossing voor je probleem, maar probeer te helpen om te achterhalen waar de oorzaak zit.
 

Joske

Forumguru
Een wat drastische oplossing zou kunnen zijn: batterij eens 5 min afkoppelen en vervolgens terug aankoppelen.

Zie je dat niet zitten, loop dan even langs bij de dealer zou ik zeggen :)
Vermoed dat die ook een gelijkaardige reset zullen uitvoeren hoor.

Of het systeem (indien bedienbaar) terug zetten naar fabrieksinstellingen.
 

OctaviaWest

Actief lid
Euh, start het toestel dan wel normaal op na afkoppelen van de batterij? Je zou verwachten dat ie dan in anti diefstalmodus terechtkomt en eerst weer geactiveerd moet worden. Of denk ik mis?
 

Joske

Forumguru
goh, met al die elektronica van vandaag weet je natuurlijk nooit.. Maar er zijn legio voorbeelden waar een accu afgekoppeld wordt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren aan de wagen. En als de lichten zouden blijven branden en je accu geraakt plat (los van een lichtsensor of iets dergelijks), moet je daarna toch ook geholpen geraken?

Wat zou ik doen in jouw plaats:

geval 1: de auto heeft nog garantie

bij de dealer gaan

geval 2: de auto is uit garantie

accu loskoppelen (of toch eerst factory settings eens terugzetten, tenzij het toestel echt "hangt" en niet te bedienen is)
 

Ronnie

Forumguru
Al gekeken of bij de radio "Verkehrsfunk", verkeersinformatie niet ingeschakeld is en zodoende alleen de zenders met verkeersinfo weergeeft.......
Ik weet alleen niet hoe dit bij de Amundsen heet.......
(de Amundsen heeft volgens mij 2 tuners)
 
Bovenaan Onderaan