Radioframe aftermarket radio

Desperado

Forumguru
Ik heb mijn radio vervangen voor een Pioneer en nu heb ik ruimte rondom omdat deze wat kleiner is als de originele. Ik zoek het frame zoals op onderstaande foto maar dan zwart. Weet iemand toevallig waar deze te krijgen is of wat voor artikelnummer deze heeft? Als het weer licht is zal ik een foto maken van mijn eigen en deze erbij plaatsen. NB: foto geleend uit een ander topic :bloos:

screenshot_20180404-161535-jpg.66337
 

Desperado

Forumguru
Google is dus niet mijn vriend in deze. Alles wat je daar ziet is te klein, er blijft een rand over.
Ik denk dat het één geheel is; het zilver deel en het zwarte binnenin, maar dat kan ik niet duidelijk zien.
Kan nu ook geen foto maken aangezien de vrouw weg is met de auto.
Dealer is natuurlijk ook nog een optie, maar ik heb in de wandelgangen opgevangen dat dat best prijzig kan zijn.
 

Desperado

Forumguru
Skoda_Octavia_II_2004_2013_2DIN_Radioframe.jpg


Dit is wat er aftermarket zou moeten passen volgens diverse sites maar dat is niet het geval tenzij je wilt zagen in het originele deel. Het inbouwframe is wel goed.
 

Zwapp

Forumguru
Er zijn inderdaad veel verschillende lijsten en kappen te verkrijgen! Alle onderdelen zijn los van elkaar.
De zilveren omlijsting van onderaf met beleid los trekken dan word het duidelijker, succes
 

EdK

Forumguru
Dealer is natuurlijk ook nog een optie, maar ik heb in de wandelgangen opgevangen dat dat best prijzig kan zijn.
Dat valt reuze mee, toen in mijn Yeti de Swing er uit ging en de Zenec erin moest ik het frame van de columbus hebben.
En ben toen naar dealer gereden die er toevallig één op voorraad had die ook nog eens precies paste.
Toen ik vroeg wat de kosten waren viel mij dit reuze mee ! Later wel eens op gezocht met google en Ebay was toen net zo duur maar met transport was ik nog duurder uit.
 

EdK

Forumguru
Tsja ziet er niet uit zo, maar met wat kit kun je ook crea bea zijn .....
Maar dit is vaak het probleem met aftermarket ! Je moet tevens kijken naar de canbus maar ook de afwerking.
En zoals ik wel vaker zeur over de Zenec's, ze passen gewoon perfect en communiceren beter met de wagen dan wij met het forum... oeps
 

Desperado

Forumguru
Foei @EdK :deuk:
Ik kon deze radio voor een heel erg zeer schappelijk prijsje krijgen (lees gratis) anders had ik zeker iets meer passend genomen. Canbus heeft mijn O2 volgens mij niet, dus dat is geen probleem.
Wat erin zat was inderdaad een soort van RNS. Eruit gehaald wegens continue storen en verlopen van de radiozender.
Het frame van Winparts zou het nog best eens kunnen zijn, die hou ik even in gedachten. Eerst nog eens zien wat de dealer vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rallye

Forumguru
De dealer, of een goede autoshop lijkt me inderdaad het beste. De lijst die nu in jouw auto zit is wel anders dan ik gewend ben (en op de eerste foto staat) omdat je geen ClimateControl hebt.
 

Desperado

Forumguru
Ik heb een bestelling geplaatst bij Winparts maar moet even een weekje wachten ivm uitverkocht. Ik had een bezoekje langs de dealer in de planning maar kom er gewoon niet aan toe dus eerst deze gok maar en als dat hem niet wordt ga ik tijd maken om langs de dealer te gaan.
 

Rallye

Forumguru
Overigens heeft de O2 wel een canbus. En kan er een Stream (maar geen Amundsen of Columbus) in hebben gezeten; die zat er in mijn RS van oktober 2006 ook.
 

Desperado

Forumguru
Even vriend google geraadpleegd; als je auto aangeeft dat er en lamp defect is, dan heeft hij canbus.
Soms kan het antwoord vinden zo makkelijk zijn :deuk:
 

EdK

Forumguru
Tussen de tellers in is prima plek is mijn ervaring met 2 tal wagens.
gewoon vastzetten met dubbelzijdige tape of wat garage kit van 3M
 
Bovenaan Onderaan