Radio voor Fabia 1 uit 2000

turboturbo

Forumguru
Zeker weten doe je het pas als je het probeert. Het kan zijn dat de stekkers niet overeenkomen oid.

Maar ik gok van wel: in 2004 (?) kwam er een facelift van de Fabia I dus bouwjaren '00 en '02 zijn, gok ik, prima uitwisselbaar qua onderdelen. Zou me sterk lijken als het niet werkt.

Ps wil je per se een OEM radio?
 

Hans1798

Senior Member
Hoi turboturbo, ik heb nu een Kenwood met mp3 en alles erop. Maar de ontvangst houdt niet over. Veel gekraak door een slecht signaal denk ik. Ik heb een fantoomvoeding geïnstalleerd maar het blijft problematisch. Vandaar dat ik dacht dat een originele radio misschien betere ontvangst heeft.
 

Zwapp

Forumguru
Wat is de staat van je antenne en antennevoet? Ik heb dit probleem al bij 3 vag auto's gehad, bij allen was het probleem volledig de wereld uit na het vervangen van de voet inclusief spriet!

De tuner van je Kenwood is inderdaad beter als van de oem radio weet ik uit ervaring...
 

Hans1798

Senior Member
De voet ziet er goed uit. Maar de spriet is een after market ding van 15 euro. Misschien moet ik eerst een originele VAG spriet proberen.
 

Hans1798

Senior Member
Maar ik heb begrepen dat om de voet te wisselen, de hele hemel (van de auto) eruit moet. Dat schijnt heel veel werk te zijn.
 

Bakkertje

Forumguru
Je kunt ook een aftermarket plakantenne tegen je vooruit plakken. Werkt ook vrij aardig. Hoe dan ook zou ik de kenwood lekker laten zitten
 

Zwapp

Forumguru
Je hoeft niet de hele hemel eruit te halen hoor, je kan er redelijk bij als je de achterkant los maakt, ook de D-stijl plastic losklikken en de hemel iets laat zakken.
Heb het nu 3x al zo gedaan en is een half uurtje werk...
 
Bovenaan Onderaan