Radio vervangen. Parkeersensoren ed nog beschikbaar?

ronald_j

Actief lid
Hallo,

Ik heb een afspraak om de Skoda radio te laten vervangen door een Pioneer sph-da360dab. Nu vraag ik me ineens af, kan ik dan nog wel de parkeersensoren zien en de instellingen voor de auto doen? Heeft iemand daar ervaring mee? Met welke radio zou dat eventueel wel kunnen?
 

ronald_j

Actief lid
Hmm, interessant. Dan zal het wel goed komen. Het is een ervaren inbouwer. Hij zal het wel weten. Voor de zekerheid ga ik het toch even aangeven.
 

EdK

Forumguru
Mijn ervaring is dat de Zenec het best werkt met de VAG wagens , nemen feilloos de instellingen over die je met de oude unit ook kon doen / instellen.
Heb Kenwood en een JVC unit gehad en namen niet alles 1 op 1 over en waren slecht met updates en zit nog op antwoord van een vraag te wachten.
Maar zal wel niet meer komen ook na de jaren die er al voorbij zijn gegaan...
Zenec 2x een mail gestuurd en 1x een file opgestuurd gekregen waarna me probleem opgelost was en tweede werd netjes beantwoord ondanks dat het antwoord me niet blij maakte....
Maar zou ik nu weer moeten kiezen tussen de OEM's uit Japan etc of de Zenec , dan is het echt de laatste ondanks dat ik misschien wat duurder uit ben...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

ronald_j

Actief lid
En heb je enig idee hoe de geluidskwaliteit van de Zenecs is? Dat is wel een van de dingen die ik aan de Pioneer heel fijn vind.
 

EdK

Forumguru
Ja geluid is persoonlijk zeg ik altijd @ronald_j
Maw wat ik goed vind kun jij bagger vinden
Maar ACR Helmond is een toko die ze verkoopt en de Tijger in Tilburg
Kunnen beide ook inbouwen als je dat wil , maar mijn ervaring toendertijd was dat het plug and play was....
En stuurmodule zat er ook standaard bij, die je bij anderen vaak apart moet bijkopen
Dus als je in buurt van 1 van de 2 woont dan zou ik als ik jou was even langs rijden om te luisteren en te voelen / spelen er mee.
Woon je aan de andere kant van NL dan even google gebruiken om een toko te vinden bij jou in de buurt
 

ronald_j

Actief lid
Ja, helaas is Tilburg best een eind uit de buurt.
Die pioneers passen in elk geval niet. Daar zijn we nu achter. Ander ding waar ik tegenaan liep is dat ik op alle nieuwe apparaten alleen een touchscreen zie. Het lijkt dan heel veel op een tablet. Elke functie is een app, en je komt er naartoe door eerst naar een home scherm te gaan en van daaruit de een of andere functie te kiezen. Wat ik fijn vind aan de huidige radio is dat je twee rijen knoppen hebt waarmee je rechtstreeks naar allerlei functies komt. Ik heb nu afgesproken dat ze een carplay module gaan inbouwen in combinatie met de huidige radio. Ik ben heel benieuwd of dat gaat bevallen. Ik sta in elk geval zeker open voor meer advies. Ik verzuip er een beetje in.
Steeds wordt er het een of andere model aangeraden dat perfect plug and play past en dan blijkt dat bijvoorbeeld alleen voor een Octavia te zijn.
 

ronald_j

Actief lid
Nog een andere vraag. Hoe kan ik op de Amundsen die Virtual subwoofer uitzetten? Ik kom wel bij die instelling, maar kan die niet veranderen.
 

ronald_j

Actief lid
We zijn alweer een stuk verder.
Die virtual subwoofer kun je uitzetten als je via menu --> setup --> geluidsinstellingen erheen gaat. Als je vanuit de radio naar geluidsinstellingen gaan dan kun je deze niet wijzigen.
Ik heb de virtual sub en surround uitgezet.
Voor de deurluidsprekers heb ik een extra versterker. Met deze versterker kun je ook een hoogdoorlaat filter instellen. Zo heb ik dus het diepste laag weggedraaid. Dat geeft een stuk minder gerammel in de deuren en het geluid wordt er niet merkbaar slechter van. De sub pakt dan het diepe laag.
Nu nog even wat draaien aan de instellingen om het mooi op elkaar te laten aansluiten.

Verder heb ik een carplay module laten installeren. Zo kan ik via Android auto mijn telefoon koppelen. Dat werkt fantastisch! Je kunt zo google maps, spotify en noem maar op gebruiken van je telefoon en alles bedienen op het scherm van de radio. Dan is die radio ineens behoorlijk compleet!
Het enige wat ik nog mis is een fatsoenlijke toonregeling met 5 tot 7 banden. Maar met dat gemis kan ik wel leven.
 
Bovenaan Onderaan