Radio (Swing) upgraden?

dar

Lid
Goedeavond allen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Fabia uit 2010, deze heeft een mooie prima radio, alleen heeft die geen bluetooth.
https://ibb.co/MBZb6Q1

Wat zouden jullie aanraden om deze mee te vervangen?

mvg
 

Chrisjemol

Forumguru
Bluetooth gaat meestal als je het origineel wilt houden met een bluetooth module in de auto. Kan je de radio laten zitten
 

RoyK

Senior Member
100% dat het lukt met een extra bluetooth module aan te sluiten op de orginele radio...
 

Rallye

Forumguru
@RoyK Dat is dus die module onder de stoel? Het probleem daarmee zou zijn dat het schermpje tussen de klokken dat niet aan kan, mogelijk is ook het gebrek aan stuurbediening een probleem?
 

Tees

Donateur
@dar er staan nu net 2 bluetoothmodules te koop in de Bazaar. Weet niet of deze met jouw radio werken, maar ik dacht: ik meld t ff
 

Rallye

Forumguru
@RoyK Ik dacht dat @Chrisjemol wel de VAG bluetoothmodule onder de passagiersstoel bedoelde. Overigens: ik zie dat jouw module alleen voor muziek is. Misschien wil @dar ook bellen via bluetooth?
 
Ik heb de module onder de radio tegen de console zitten. Twee kleine gaatjes geboord en een tie-wrap er omheen. Hij zit net buiten mijn gezichtsveld.
 

Bijlagen

  • IMG_.jpg
    IMG_.jpg
    207,7 KB · Weergaven: 30

dar

Lid
Die komt inderdaad dan helemaal niet in je zicht terecht, mooi gedaan.
Heb je een losse microfoon ergens om te bellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dar

Lid
Misschien interessant voor sommigen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een andere oplossing, waarbij ik de orginele radio niet eruit hoefde te halen: ik heb een 12V bluetooth ontvanger, die erna alles doorzet naar een FM kanaal op je radio.

Die transmitter heeft bovendien ook een USB poort voor op te laden.

Deze extra stap komt de geluidskwaliteit niet ten goede. Maar wanneer ik dat belangrijk vind neem ik gewoon een aux kabel.

USB oplader. Check
Bluetooth audio. Check
 
Bovenaan Onderaan