Radio swing in octavia rs klein scherm 2018

Beste leden
Is het mogelijk een andere te plaatsen met gps groot scherm
Wat zou dit meer kosten
Was een beetje flater bij bestelling wagen
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Heb je je auto uit de parallel-import? Navi is toch standaard bij de RS?

Als je inderdaad een Swing hebt is deze wellicht te vervangen door een Amundsen of Columbus. Volkswagen had daar setjes voor, maar die gingen wel uit van de (in Skoda-termen) Bolero, die hetzelfde scherm heeft als Amundsen. Ook als het scherm niet hoefde te worden vervangen zat ja al gauw op € 2.000. Componenten moeten bij de dealer worden aangemeld.

In de Kodiaq is de Swing overigens voorzien van CarPlay/Android Auto. Heeft de jouwe dat niet?
 

Rallye

Forumguru
Heb je geen CarPlay of weet je niet of je het hebt? Zoals ik zeg, bij de Swing in de Kodiaq kan het wel, zie https://www.century.nl/skoda/modellen/kodiaq
Radio’s die dezelfde naam hebben wijken echter nog wel eens per Skoda-model af qua mogelijkheden.

Met CarPlay sluit je je iPhone via de USB aan op je radio. Android Auto doet hetzelfde voor Android telefoons. Skoda combineert beide zkaje onder de naam Smartlink. Dat zou een menupunt in je radio moeten zijn. Als je dat menupunt niet hebt, heb je geen Smartlink.

Er zijn wel aanbieders die dit soort zaken doen, zie bijvoorbeeld https://www.jestex.de/2018/05/15/discover-media-und-discover-pro-ganz-einfach-nachgeruestet/ (helaas even geen prijzen voor MQB-auto’s als de Octavia III. Zie bijvoorbeeld ook https://shops.volkswagen.com/de_DE/web/zubehoer/p/mib-pq-navigationsumruestung-5c0057680e-10 Geen idee of dit ook voor Skoda’s kan.

Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe jij aan een auto komt die zo in Nederland niet geleverd wordt. Kun je aan mijn nieuwsgierigheid toegeven?
 

EdK

Forumguru
Als je nu op de achterbank was gaan zitten en dan een foto had gemaakt en dan ff ingezoemd had, dan hadden we de andere helft ook kunnen zien...:pardon::pieker:
 

Rallye

Forumguru
@Jan torfs Ben inderdaad zeer benieuwd wat voor radio je dan krijgt. Wat ik kon vinden heb ik inderdaad in de links gezet.

Mijn nadruk op de aanwezigheid van Smartlink (CarPlay/Android Auto) ligt erin dat je daarmee ook kunt navigeren, namelijk door je telefoon op de radio aan te sluiten. Je telefoon neemt dan het scherm van je radio over. Als dat een oplossing voor je zou zijn scheelt je dat mogelijk een hoop geld, want dan heb je geen nieuwe radio nodig. Jij lijkt dus geen Smartlink te hebben?
 
@Rallye ik weet het niet of ik dat heb
Wat ik wel weet is dat ik mijn gsm in USB steek hij oplaad
Als ik op radio toets app druk staat erop niet geactiveerd
 

Rallye

Forumguru
Dan is het nog de vraag of je Smartlink hebt. Kun je een foto van die melding sturen? Dan kunnen we daar misschien mee verder.
 

Rallye

Forumguru
Je zegt dat je een melding krijgt als je op App drukt, daar was in nieuwsgierig naar. Een foto van beide kan ook.
 

Rallye

Forumguru
Dat gaat dus inderdaad over Smartlink. Indien het aanbod van je dealer je toch niet bevalt zou Smartlink geactiveerd kunnen worden. Dat kost een paar honderd euro voor een code en wat tijd voor je dealer om uit te voeren, maar dan kun je navigeren met je telefoon.

Voordeel: je hoeft mooit meer nieuwe kaarten te kopen, zijn altijd up to date.
Nadelen: privacy, geen pijl van de navigatie tussen je klokken.

Je hebt dan ook Spotify en wat andere muziekprogramma’s. Via de zoekfunctie kun je hier best iets vinden over Smartlink/CarPlay/Android Auto.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan