Radio doet niets goed ( toch weinig )

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Heb mijn Android radio erin zitten, mooi ding, responsief scherm, erg vlot! Maar er werkt vanalles niet.

- Na het instellen van de equalizer en de gewenste bassen etc etc, verandert de radio die ingestelde waardes plots bij bepaalde liedjes. Waardoor alles weer plat klinkt, volgende liedje is het dan weer beter.

- Radio valt niet uit of start niet op met contact, alles zit nochtans gemonteerd zoals het hoort, heel irritant, moet hem nu dus handmatig af en opzetten.

- pdc komt er op, maar in het klein en valt half buiten het scherm, het middenste deel is voorbehouden aan een echte camera, die heb ik niet, hoeft ook niet, maar de PDC is nu verdrongen in een klein hoekje en minder goed leesbaar. Dit doet hij enkel in Reverse, bij handmatig inschakelen PDC om vooruit te parkeren doet hij het wel goed.

- de eigen Navi app suckt, kan je niks met doen, waze eropzetten lukt niet, zal wellicht een extra sim in het ding moeten?

- ik heb geen radio bereik, geen signaal, heb alles al geprobeerd, maar de radio doet het niet. Enkel ruis.

- de ventilator die erbij zat was zo'n rommel, deze brak gewoon af aan de bekabeling, ben ik dus ook niks mee.

Ben nu in dispuut, wil mijn geld gewoon terug, stuur die zooi wel retour, en gewoon OEM amundsen erin. Bij mij geld dat het vaak goedkoop moet omdat ik geen eindeloze financiële middelen heb ( al was deze radio naar Ali normen echt wel prijzig ) en goedkoop heb je gewoon niks, dit is de zoveelste keer dat ik met mijn plaat tegen de muur loop, ga er dan ook echt definitief met stoppen en gewoon genieten van de auto, zoals ie is. De voornaamste redenen om deze radio te willen monteren waren, Waze op groot scherm, werkt niet, en het uitzicht ervan.

Dikke zonde weeral, helemaal klaar ben ik ermee.

Hier nog wat mooie plaatjes van dat kutding.

20210601_145752_copy_1612x1209.jpg 20210601_145330_copy_1612x2149.jpg 20210601_145327_copy_1612x2149.jpg 20210601_145244_copy_1612x1209.jpg 20210601_145259_copy_1612x1209.jpg 20210601_145311_copy_1612x1209.jpg 20210601_145212_copy_1612x2149.jpg 20210601_145229_copy_1612x1209.jpg 20210601_145100_copy_1612x1209.jpg 20210601_145115_copy_1612x1209.jpg 20210601_142231_copy_1612x1209.jpg 20210601_142253_copy_1612x1209.jpg 20210601_145055_copy_1612x1209.jpg 20210601_141802_copy_1612x1209.jpg
 

Chrisjemol

Forumguru
Mooi ding. Maar zoals ik al zei heb ik een OEM columbus liggen voor je incl boekje en code ;)
Kan altijd nog en kost ook de wereld niet
 

Johnnyvr6

Forumguru
Dit is jammer genoeg vaak zo.

radio ontvangst merk ik wel vaker dat het niets is en kun je ook niet veel aan doen.

het niet aan en uitschakelen komt omdat je originele radio mee aan en uitschakelt met een can-bus signaal en geen echte geschakelde voeding heeft kun je wel een bij trekken vanaf de zekeringkast of vanaf de sigaretten plug als die geschakeld is.

Correct me if i’m wrong maar volgens mij kun je het ding koppelen aan de wifi thuis en dan apps downloaden.

heb meerdere van die dingen ingebouwd voor klanten maar is het eigenlijk altijd net niet.

dus of amundsen terug erin of een columbus/mib2 pq (laten)monteren.
 

Cordoba

Forumguru
Radio ontvangst is waarschijnlijk op China gemaakt, in Europa met alle landjes met hun eigen zenders, heb je een radio met andere eisen nodig (bijv. betere selectiviteit). Dergelijke spullen van Ali gaat soms goed, maar regelmatig ook niet. Wat ik opvallend vind: "remained oil" Of je hebt een extreem groot carter uit een scheepsdiesel in de Superb, of ze bedoelen geen 'remained oil' maar 'remaining fuel'.
 

EdK

Forumguru
Klinkt natuurlijk niet leuk, maar dit is nu één van de redenen dat ik zo'n chinees rijstding er niet in hoef.
En ik toendertijd voor de yeti heb gekozen voor de Zenec
En ja stuk duurder maar had er toen een Swing zonder Navi inzitten en de Zenec was een stuk goedkoper dan een originele Skoda unit...

Dit ook omdat men gewoon een goede naam heeft en hij met de canbus spreekt van de wagen.
En voor 99% van alle dingen het gewoon overneemt , echt plug and play

Maar als ik die chinese zooi zie dan zit er vaak al geeneens een knap schema bij van hoe alles aan te sluiten...

Dus tsja terugsturen en hopen dat je al je centen terug krijgt !
En dan met geduld doorsparen en wat betere kwaliteit nemen...
En ja Zenec zal uiteindelijk ook in china gebouwd worden, maar wel op specs van Zenec en niet op rijst specs...
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Dan heb ik nog niet wat ik wil en kost het me, hoe weinig mss ook, weer geld, dan heb ik een wat grotere Amundsen die ook gedateerd is en vanwaar updates heel duur zijn.

@ertromp

Neen inderdaad, altijd hetzelfde liedje, word er onderhand depressief van.

@Johnnyvr6

Nu luister ik wel nooit radio, maar ja mijn gevoel is niet goed als het niet werkt. Het moet gewoon werken... Dat is me te veel gedoe, dat ik hem zelf op en af moet zetten is nog te overkomen, al oogt het minder netjes weer. Word gewoon de Amundsen erin weer, maar morgen pas, nu effe echt geen zin meer in.

Wist ik niet @Cordoba , troep zeg.. ja idd dat zal de DieselOil wezen ;)

@EdK

Zennec bied niet wat ik wilde hebben, open android, ja het is mooi maar beperkt en daar ben ik niets mee. Het word gewoon terug die amundsen erin. Klein maar die werkte tenminste goed.

Thnx voor het meedenken mannen.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je met een kredietkaart betaald hebt en de leverancier doet moeilijk over terugbetaling, aangeven bij jouw kredietmaatschappij dat het over fraude gaat. Gaan meestal zonder onderzoek het geld terughalen bij de leverancier.
Bij ons op de firma hebben twee klanten dit ons ook gelapt. Als leverancier kan je er niets aan doen.
 

JeSko

Forumguru
Is me te duur @Cordoba , bijna 500 heb ik er niet voor over, beslissing is gemaakt, Amundsen er terug in en hopen op een refund.
 

EdK

Forumguru
ja het is mooi maar beperkt
Beperkt is groot woord, ze bieden in een andere grafische schil alles wat de amundsun ook levert.
En in mijn geval toendertijd dus ook navi wat ik niet had.
Maar zoals gezegd zijn ze als één van de weinigen die goed samenwerken met de canbus gegevens...
En ja uiteindelijk blijkt de chinees zijn verhaal op website ook niet waar te kunnen maken...
 

michelover

Forumguru
@ JeSko als echt een werkende Andriod in je Superb wil moet je voor Joying gaan , had ik ook in de Superb en werkte rechtstreeks vanuit de doos. Kost ongeveer €350.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan