Radio -CD speler Octavia III

mn Octaaf III heeft geen 'echte' CD speler , maar CD's afspelen gaat via de speler in het handschoenkastje.

afgezien van de matige kwaliteit van dat ding voor muziek, is t onhandig tijdens het rijden om een CD te wisselen en zijn de bedieningsmogelijkheden via het menu zeer beperkt

Hebben forumleden ervaring met een andere (externe ?) CD speler, via bijv de Aux of op andere wijze. De mogelijkheden van inbouw in het dashboard lijken me zeer beperkt....

dank voor responses
 

Duijzer

Donateur
Ik heb ook een cd speler in het dashboardkastje. Wisselen is niet altijd handig, aan de andere kant liggen cd's ook in dat kastje. Dus als ik wil wisselen moet ik daar toch zijn. Bediening doe ik via het stuur.
Maar over het algemeen zet ik de cd's om naar MP3 en op een usb-stick. Afhankelijk van de opslagcapaciteit van de stick kun je dan -tig CD's kwijt en als je ze overzichtelijk opslaat is het qua bediening ook wel te doen.
 

Rallye

Forumguru
Met de huidige draagbare CD-speler (erg goedkoop) denk ik niet dat je betere geluidskwaliteit gaat bereiken overigens.
 

JPs_OC2

Donateur
@ekkybedmond
Net als @catch me en @Duijzer maak ik gebruik van de een sd card/usb stick met daarop een berg aan CD's die omgezet zijn naar mp3. Je hebt veel meer muziek onder handbereik en hoeft geen halsbrekende handelingen uit te voeren om een cd te wisselen.
Mocht je niet tevreden over de geluidskwaliteit van mp3 zou je altijd nog over kunnen schakelen op de bestandsformaten FLAC of WAV. Deze (audiofiel) formaten zijn minder gecomprimeerd en - kort door de bocht gezegd - doen het origineel meer recht aan. Maar goed, alles staat en/of valt natuurlijk met de installatie waarop alles speelt en de omgeving waarin.
In de meeste auto's is het verschil niet of nauwelijks te horen. Tenzij je een topklasse Mercedes, Maybach, etc, etc hebt of iets dergelijks ;)

Lang verhaal kort > zet één of meerdere cd's waar je veel naar luistert eens om naar mp3 met een bitrate van 192 kbps of hoger en luister er naar tijdens het rijden. Wie weet? Ik denk dat je aangenaam verrast zal zijn.
 

JeSko

Forumguru
Of via de foon, bluetooth, kwaliteit is dan erg goed vind ikzelf in mijn Superb met basis geluidsinstallatie.
 

hemi24

Forumguru
Tja, hoe moeilijk kan het zijn: sd-kaartje van een paar euro en je cd’s omzetten naar mp3’s en je bent verlost van al die ellendige cd’s in je auto...
 
Toevallig kom ik deze unit tegen:

SKODA OCTAVIA MK3 (5E) RADIO/CD/DVD/GPS HEAD UNIT 5E0035887,​

zijn 2de hands genoeg te koop,

Dit lijkt de basis radio te zijn voor de Mklll. Iemand die deze heeft in zijn Mk lll ? Wat zijn de mogelijkheden/ onmogelijkheden, geluid ?
Is deze 1 op 1 te wisselen met mijn huidige radio/ info tainment qua afmetingen en aansluitmogelijkheden
EN: omzeilt deze basis radio de vreselijk slecht klinkende en niet aan te passen equalizer-sectie van de aanwezige radio. Of prikt deze radio gewoon in, en zal ik er niets mee opschieten qua geluid

Alle informatie is welkom
 

Rallye

Forumguru
Dat lijkt alleen het bediendeel te zijn (al is dat zonder link wat moeilijk). Het deel dat in het dashboardkastje moet en waar de CD in wordt gestoken zit er niet bij?

Bovendien is de kans groot dat je volgende auto geen CD-speler meer heeft en geen mogelijkheid daartoe zal bieden (mijn huidige Golf heeft zelfs geen SD-kaart meer, maar enkel USB-C). Waarom dan nu geld uitgeven voor zoiets, in plaats van een middagje je CD’s omzetten naar FLAC (liefst met EAC, zie https://flemmingss.com/perfect-cd-ripping-to-flac-with-exact-audio-copy/) en op wat SD-kaartjes zetten?
 

redriver

Actief lid
CD's .......... hoe zien die er uit ? Ik heb 128 Gb SD kaart in de unit in het dashboardkastje gestoken waarop mijn gehele muziekcollectie staat. Tevens nog mogelijkheid om via BT te streamen vanaf smartphone. Dus CD's (ik heb er trouwens geen meer) lijken mij overbodig.
 
Bovenaan Onderaan