radio / c.v. hebben ruzie

wie wwet er wat er hier aan de hand is.
shocked.gif

jvc radio van toyota overgezet naar skoda.
stekker blokken passen zonder probleem.
wisselaar van 12 cd's in de kofferbak.
radio werkt naar behoren cd's afspelen gaat goed.
voorkeuze zenders van de radio blijven staan.
MAAR
frown.gif
als ik een c'd afspeel en ik zet de auto uit (sleutel er uit contact )
en na een stop weer start gaat de cd speler weer naar cd 1nr 1 (ging in de toyota gewoon veder waar hij was
smile.gif
)
met de volgend oplossing het probleem te lijf:
stekker van de voeding heeft 2 draden voor spanning 1 voor constant om de voorkueze van de zenders vast te houden dus ook spaning zonder contact en 1 waar spanning op komt als er contact is.
deze twee draden mat elkaar verbonden
529.gif
nu blijf de spanning aanwezig en blijft de wisselaar ook op de cd staan. dus bij de volgende start weer vedder waar we gebleven waren.
(moet nu wel de radio uit zetten,gaat dus niet meer uit via contact maar daar is mee te leven,haal immers toch het frontje er af)
MAAR MAAR MAAR in kan de auto nu niet meer met de A.B. op slot doen hij reageert gewoon niet op de A.B.
sleutel in het portier en op slot draaien gaat wel C.V. doet het ook (zelfs het sluiten van de ramen )
doorlus van de draden weer los probleem weer weg, maar ja dan gaan we weer naar het begin van het verhaal.
ofwel 3 uren prutsen en nog geen steek veder
icon_smile_dead.gif

wie kan hier nog iets van maken.
 

johann

Lid
Echt vreemd, nooit geweten dat AB en radio iets met elkaar te maken zouden kunnen hebben!
Dus helaas, van mij geen oplossing te verwachten.
frown.gif
 

TurboBooster

Forumguru
Heeft de wisselaar in de kofferbak een 12V aansluiting die op dit moment via de geschakelde 'plus' loopt?
Geschakelde 'plus' en constante 'plus doorverbinden geeft problemen, sluit alleen de constante 'plus' van het stekkerblokgedeelte van de auto aan op de beide voedingsdraden van de radio.
Kijk ook of er nog meer draden in het stekkerblok zitten, die aan bijde zijden zijn aangesloten maar feitelijk geen dienst doen, (tacho / gala signaal).
Neem deze draden dan los.

TB.
 
he turbo booster: wisselaar / radio zijn verbonden via een kabel met ook weer een vast stekkertje wat apart aan de achterzijde in de radio zit.
deze geeft denk ik normaal spanning aan wisselaar en als de auto uit staat zou deze ook onder spanning moeten blijven.

met het doorverbinden heb ik dus een domme zet gedaan.
722.gif

ik heb const.plus en geschakelde plus met zo'n blauw knijp blokje met elkaar verbonden.
de const.plus zet dus nu spaning op het contact. je zet dus een draad die normaal bij contact alleen spanning aanvoerd
nu ook onder spanning
volgens de auto
shocked.gif
staat de auto nog op contact geen wonder dus dat hij niet op slot wil.

jou oplossing is dus ook heel begrijpelijk.
ga nu de geschakelde plus doorknippen en aansluiten op de radio dus op const.plus
de andere kant (zeg maar de aanvoer van de geschakelde plus ) afplakken en los laten liggen.


vertel straks hoe het dan gaat .
als het goed is moet het dan wel werken,moet dus aleen wel zelf radio zelf uitzetten.
 
Bovenaan Onderaan