Radio Amundsen blokkeert steeds

Vlaar032

Senior Member
In mijn F3 zit een Navi/Radio Amundsen (denk ik) in elk geval zo een met groot scherm.

Het reageert niet altijd meer op alle knoppen en touchscreen en de navi is dan helemaal onbruikbaar.

Het lijkt er op dat hij van de leg raakt als ik na het starten eerst even achteruit ga, dus dan schakelt het scherm naar de pdc met het "radarscherm" en gaat het geluid zacht en de piepers aan.

Als ik dan vooruit weer weg rij dan reageert het scherm niet meer op aanraking.
Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Als ik later op de dag 2e keer en volgende keren start dan blijft hij gewoon werken.
 

EdK

Forumguru
Als ik dan vooruit weer weg rij dan reageert het scherm niet meer op aanraking.
Zie je dan ok niet rechts boven een X staan ?
Dat is bij mij wel eens geval en als ik daar dan op druk dan komt het gewone voorheen ingestelde scherm weer naar voren
 

Duijzer

Donateur
Dan is hij nog aan het opstarten als je de achteruit inschakelt. Hij krijgt dan meerdere commando’s tegelijk te verwerken en raakt even van slag. Heel even wachten met achteruit inschakelen kan helpen. Eerst starten, dan gordel om bijvoorbeeld.
 

Vlaar032

Senior Member
Allereerst de beste wensen voor 2020 voor het forum!

Enne voor de radio/nav had mijn vrouw de beste oplossing->Met een brillendoekje de display schoonmaken.
Hoe simpel kan het zijn ;)

Ik laat de auto wel eens binnen/buiten reinigen door "Greenest Carwash" die ook de Greenwheels deelauto's periodiek reinigen. Daarna was het ding van slag. Waarschijnlijk is er iets te enthousiast een laag was over het scherm gegaan.

Gelukkig want ik had al gekeken wat het kost om de hoofdunit te vervangen. Nadeel is dat mijn vrouw nu weet dat ze voor mij een paar 100 euri heeft "uitgespaard" lol....
 

EdK

Forumguru
Nadeel is dat mijn vrouw nu weet dat ze voor mij een paar 100 euri heeft "uitgespaard" lol....
Tsja en hoeveel keer mag je het aanhoren.......
En gaat erg subtiel bijvoorbeeld alleen maar door brillendoekje te zeggen met een blik van.....
Sterkte !!!!:D
 
Bovenaan Onderaan