Radio aansluitingen?

Ik heb recent de standaard radio in mijn Yeti vervangen door een Pioneer Avic radio navigatie.
Daarvoor een geschikte quadlock-iso verloop gebruikt.
Het probleem is dat de Pioneer niet uitschakelt wanneer ik het kontakt uitzet.
De originele radio deed dat wel.
Ik heb de aansluitingen gecontroleerd en schema’s er bij gebruikt. Alles lijkt normaal te zijn maar
de Pioneer blijft continue aan.
Iemand daar ervaring mee en oplossing(en)?
 

EdK

Forumguru
Probleem is dat je geen geschakelde plus meer hebt achter de radio
De Swing werd / word uitgeschakeld door de canbus en als je gaat meten achter de radio zal je dus ook alleen maar 2 plus draden met continu stroom hebben.
Nu weet ik niet of Pioneer een los aan te schaffen module levert voor je Pioneer die dit probleem oplost.
Anders word het een geschakelde plus draad vanuit zekering kast naar je radio leggen en aansluiten.
Word dus even meten met de universeelmeter naar een geschakelde voeding.

Hierover en hoe te doen kun je zeker met de zoekfunctie van het forum terug vinden.

Zelf heb ik toendertij mijn Swing vervangen voor een Zenec unit , die weer wel een canbus aansturing heeft / had in zijn unit.
 
Bedankt voor je reactie,

ik had idd zelf ook al jouw conclusie overwogen, ben ook al aan het zoeken naar een, geschikte, canbus-module voor de Pioneer.
Anders zal ik idd e.e.a. zelf bij moeten trekken. Dan ook gelijk maar een aansluiting instrumentenverlichting erbij trekken
om de Nachtmodus van de Pioneer te kunnen gebruiken.

Daarbij komt dan ook nog dat er in de achterportieren geen speakers zitten die ik er ook graag bij wil hebben.

liggen daar trouwens al de de luidsprekerkabels voorgemonteerd of is het daar geheel “kaal” af fabriek?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Voor speakers achterin zal je alle draadjes zelf nog mogen trekken ook
Zal er niet inzitten !
Wel als ik zo lees wat je van plan bent dan mag je hopen dat het vlug wat warmer en droger word...
 
Dat zal zeker een voorwaarde zijn, alhoewel ik denk dat ik ook nog eens informeer als ik het door een VAG boer kan laten doen indien het volgens fabrieks-specificaties aangelegd kan worden. Garantie/originaliteit e.d. vind ik ook wel een puntje plus dat een goede skoda dealer snel en exact dit kan uitvoeren.
Alleen zal dat wel een zwaar overprijsde “reparatie” zijn...
 

EdK

Forumguru
denk dat ik ook nog eens informeer als ik het door een VAG boer kan laten doen
Je zou ook kunnen overwegen om eens met VAG techniek contact op te nemen of met @Antera hier op forum.
Bij beide zal je zeker goedkoper uit zijn en word het ook netjes uitgevoerd.
Ja oké het is misschien een stukje uit de buurt van je woonplaats maar zeker de rit waard
 

Cordoba

Forumguru
Behalve dat het de vraag is of een dealer de kabels wel netjes (zal zeker iets anders zijn dan OEM) legt, is de vraag of ie dat wil/mag. Tegenwoordig zie je dat in elk geval bij de audio af-fabriek, dat het moeilijk wordt gemaakt om daar zelf bijvoorbeeld een paar extra achterspeakers aan te sluiten, omdat dit bij de originele audio dan weer gecodeerd moet worden, anders werkt het nog steeds niet. Bij een Pioneer zul je in elk geval het probleem van het coderen niet hebben.
 

EdK

Forumguru
Bij een Pioneer zul je in elk geval het probleem van het coderen niet hebben.
En omdat het een Yeti is zal dat probleem er ook niet wezen !?
Verhaal van coderen is zover ik weet pas gekomen nadat de productie van de Yeti was gestopt..
 
Bovenaan Onderaan