Radar vol met sneeuw

Eltjo

Forumguru
Ik rij vrijwel altijd op CC als de omstandigheden dat toelaten
Me too! Bij sneeuw niet druk en rechtdoor valt daar bij mij daar ook onder. Bij gladheid vooral niet te veel wijzigen.
Ik reed een keer een paar honderd kilometer op B wegen over de sneeuw. Dan kijk je ver van te voren wat er komen gaat. Oh, rotonde of kruizing? Gas los en laten uitrollen. Dat doe ik nu ook als er niemand achter me zit die dan vindt dat ik niet doorrijdt, maar dan later een m.b.v. de afstandsaanduiding op de navi.

Ik was een keer verbaasd dat de cc uit ging op de snelweg. Het regende hard en de licht oplopende snelweg had wat spoorvorming.

Mijn broer vindt 4 wielaandrijving altijd erg fijn (hij heeft decennia in Luxemburg gewoond), Maar ja, als je hier in NL 4 wielaandrijving nodig hebt, is het verstandiger om je auto te laten staan. Remmen is n.l. altijd met 4 wielen!

Tees

Donateur
Fair enough, sneeuw en niet druk kan dat wel. Maar in NL betekent sneeuw meestal ook meteen redelijk druk, want mensen gaan dan raar doen...van de week nog een klein stukje in de sneeuw gereden. Sommige mensen anticiperen netjes, anderen rijden gewoon door met 100 en weinig afstand. Dat laatste raad ik dan niet aan ;)

hemi24

Forumguru
Beetje regen is al genoeg tegenwoordig; alsof iedereen bang is om minimaal 100 te rijden op de linker baan…
En even weer naar rechts is er al helemaal niet meer bij!

• Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Tijdens CC-gebruik rust mijn rechtervoet vrijwel altijd op de vloer, vrij dicht bij de stoel. Om te beginnen zit ik zo wel makkelijk. Maar belangrijker is dat ik voor een (nood-)remactie mijn voet vanuit die ruststand alleen maar in voorwaartse richting hoef te bewegen (zeg maar: schoppen...) en dus niet eerst vanaf het gaspedaal hoef "terug te trekken". Dat spaart volgens mij een waardevolle fractie tijd... En de CC schiet er uiteraard af zodra ik het rempedaal raak.

Japanese Power

Donateur
Beetje regen is al genoeg tegenwoordig; alsof iedereen bang is om minimaal 100 te rijden op de linker baan…
Vergeet niet de enorme bangmakerij van de laatste jaren: het OV gaat misschien staken, code geel, oranje, rood, werk thuis als het kan. Allemaal goed bedoeld maar ook hierin slaat NL weer door… zoals met zoveel zaken…

Eltjo

Forumguru
En even weer naar rechts is er al helemaal niet meer bij!
“Nee, hèhè logo, dan kom ik niet meer naar links!”
Ja, daar zit wat in als iedereen dicht achter elkaar links rijdt.

Ik reed een keer via de Zeeuwse eilanden waar ik aansloot aan een rij achter een koploper. Vanwege sneeuw en twee brede zwarte rijstrepen. Zolang je daar in blijft, rechtdoor gaat geen reden om 40 te rijden waar je 80 km/u mag. Sneeuw hè.
Geklater van water en en een spray op geen zoab asfalt is een ander verhaal. Als je links zit en te dicht op elkaar zie je net hè, dan moet je langzamer rijden dan rechts gereden wordt toch?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan