Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto's

higgy

Forumguru
Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

M'n ex-schoolgenote Antoinette Hertsenberg meldde vanmorgen op de radio dat ze vanavond in Radar o.a. ingaan op dat VAG een fabricagefout in de voorruiten van VAG-auto's (ook de onze dus) bewust verdoezelt om zo de klant (eigen risico ruitschade) voor de kosten op te laten draaien.
Is weer een beetje tendentieus zoals wel vaker bij Radar, maar ik ga wel ff kijken!
 
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Dat hoorde ik vanmorgen ook inderdaad, ga zeker ff kijken.
 

Maarten

Forumguru
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Enig idee wat voor een fout?

Maar even kijken dadelijk.
 

Maarten

Forumguru
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Gevonden op de site van Tros-Radar.

"Het komt zo vaak voor dat de autoruiten van auto's van de merken Skoda, Seat en Volkswagen uit zichzelf naar beneden zakken dat er sprake lijkt te zijn van een fabricagefout. Maar de Volkswagengroep, waartoe deze merken behoren, laat de klant de rekening betalen. Gaat de importeur hen tegemoet komen?"

Citaat van; http://www2.trosradar.nl/
 

higgy

Forumguru
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Aha, dus niet de voorruit.
Nou, die grap met de ramen komt ook bij andere merken voor hoor.
 

Maarten

Forumguru
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Maar toch ....

De kosten zijn niet misselijk!!!

125-300 euro

Maar met terugwerkende kracht worden de kosten door PON vergoed!!
Dat Radar er voor nodig was is dan weer jammer, maar beter zo dan zelf betalen!
 

ericb

Actief lid
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

hierbij een citaat van de site van Radar, blijkbaar komen ze bij Pon eindelijk tot inkeer:

Een aantal klachten op het Radarforum vormden de aanleiding om onderzoek te doen naar de (dis)functionaliteit van de raammechanismen van de auto's van de Volkswagen-Audi Groep (VW, Audi, Seat, Skoda).

Al snel wordt duidelijk dat de fabrikant in ieder geval sinds 1998 en waarschijnlijk al sinds 1995 bij de assemblage gebruik maakt van een
kunststof onderdeel dat niet berekend is op zijn taak: het dragen van het raam. Onder invloed van temperatuurwisselingen breken deze nokken
spontaan af, waarbij het raam met een forse knal in de deur valt.

De kosten voor reparatie lopen op tot meer dan 200 euro. Dat de fabrikant erkent dat het om een ondeugdelijk onderdeel gaat blijkt uit het feit
dat bij reparatie het kunststof onderdeel wordt vervangen door een van aluminium.

Maar hoewel de dealers op de hoogte zijn van het euvel erkennen ze dit niet allemaal en laten klanten vaak het volle pond betalen.

Een enquête onder het Radar testpanel levert meer dan 3000 reacties op van V.A.G. rijders waarvan velen kampen met het probleem.

De reportage die Radar over deze feiten maakt noopt Pon Automobielen (de importeur van VAG) ertoe een algemene maatregel toe te passen waarbij alle auto's vanaf het bouwjaar 2000 de schade volledig vergoed krijgen (met terugwerkende kracht!).



Het spijt ons zeer dat een aantal bezitters van hoofdzakelijk de Volkswagen Golf 4, SEAT Ibiza, en Skoda Octavia problemen heeft ondervonden met de bediening van het ruitmechanisme. Gebleken is dat onder bepaalde omstandigheden de ruit in het portier zakt en niet meer omhoog gaat.

Hoewel op het betrokken onderdeel al een aantal jaren een speciale vergoedingsregeling van toepassing is, blijkt deze in een aantal gevallen ontoereikend.

Om ook deze gevallen tegemoet te komen heeft Pon's Automobielhandel de bestaande regeling met terugwerkende kracht verruimd.

De regeling is nu als volgt:

100 procent vergoeding op de reparatie, op het arbeidsloon en originele
delen

- tot 5 jaar of 150.000 km, hierbij geldt wat als eerste wordt bereikt
- coulance regeling geldt met terugwerkende kracht
- geldig voor reparaties uitgevoerd door een officiële VW/SEAT/Skoda-dealer
- op door de dealer uitgevoerde reparaties geldt een garantie van 2 jaar
- eerder betaalde facturen voor uitgevoerde reparaties kunnen via de VW/SEAT/Skoda-dealer bij de importeur worden geclaimd.

Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze oplossing onze klanten op de enig
juiste wijze tegemoet komen.
 

Wiseguy

Actief lid
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Die mening deel ik Octaviarijder... /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Karstieman

Forumguru
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Lijkt me logisch dat ze zo'n grote fout eerst proberen te verdoezelen. Niet goed, maar fincancieel begrijpelijk.
Goed dat 't nu wel opgelost wordt.
 

nomad

Senior Member
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Eigenlijk van de zotte dat er eerst aandacht aan gegeven moet worden in de media en dat de importeur/fabrikant dan pas overstag gaat. Zo ging het ook met de PSP.
 

Wiseguy

Actief lid
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

PSP? Play Station Portable bedoel je? /forum/images/graemlins/shocked.gif
 

Karstieman

Forumguru
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

PSP = Play Station Portable.
Zelfde verhaal trouwens momenteel met de slechte schermpjes op de Ipod Mini.
 

nomad

Senior Member
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
PSP? Play Station Portable bedoel je? /forum/images/graemlins/shocked.gif

[/ QUOTE ]
Klopt. Je had de eerste keer de ogen van mijn buurjongen moeten zien toen ik hem vertelde dat ik 2 pleestations had /forum/images/graemlins/shocked.gif

1 beneden in de gang en 1 boven in de douche /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Hoe zou het zijn met de dit jaar afgeleverde wagens hebben die ook van die zwakke plapstiek bevestigingen? Of lopen ze nog steeds achter de feiten aan en calculeren ze een aantal reparaties in.
 

skodajo

Nieuw lid
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hoe zou het zijn met de dit jaar afgeleverde wagens hebben die ook van die zwakke plapstiek bevestigingen? Of lopen ze nog steeds achter de feiten aan en calculeren ze een aantal reparaties in.

[/ QUOTE ]
Ik ben inderdaad ook benieuwd of ik bij mijn nieuwe O2 de ramen maar dicht moet houden... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Droopy

Actief lid
Re: Radar 3/10/05 over voorruiten VAG-auto\'s

Dus naast een flesje olie moeten we ook een siliconenspuit achterin leggen?
Op zich hebben ze daar al rekening mee gehouden, want de bak is groot genoeg /forum/images/graemlins/smile.gif
Maar serieus, het is wel triest dat dit probleem zolang kan blijven bestaan (&gt; 5jaar)
 
Bovenaan Onderaan