Racechip one, doen of niet?

nacmlamerikx

Nieuw lid
Ik was eens aan het rondkijken voor een "tuningbox" voor mijn fabia 1.2 TDI. Ik kwam uit op de website van racechip (zijn ook genoeg andere alternatieven). Ik weet dat zo een box signalen aanpast waardoor de motor anders gaan inspuiten. De goedkope modelletjes moet je alleen op de raildruk-sensor aansluiten. De racechip one kost 130€ en zou een vermogen winst van 20% leveren. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik rij nu 1 jaar met de fabia maar ik ben het best beu, er zit niks in. Als je aan de stoplicht aan de linkerkant staat dan schaam je je bijna. Racechip zou een goedkope oplossing zijn om het dode punt wat te verkleinen.

Noord26

Forumguru
Mijn ervaring met de 1.2tdi icm een JD tuning is dat het dode gevoel onder circa 2000tpm gewoon blijft. Daarboven merk je wel verschil. Probleem zijn meer de te lange versnellingen die aan het motor zijn gekoppeld. En daar verander je niets aan. Al hadden ze maar ooit een dsg7 aan de motor gekoppeld: scheelt een berg bij een kleine motor met weinig koppel onderin.

oco1979

Forumguru
chip op maat,downpipe voor lage vermogensdip wat te kunnen wegwerken.
goedkoop = duurkoop op lange termijn.

Niels83

Forumguru
in een 1.2 diesel hoor je natuurlijk ook helemaal niet op de linker baan.

ik heb er wel eens mee gereden, en het scheelt idd veel met de 1.4 tdi. Volgens mij ligt het aan de bak. Mijn vrouw reed 90% van de tijd met de skoda, en ik met een fiesta benzine 1.3 etc. Ik kon niet wennen aan de versnellingsbak, wat een traag ding. Nu ik er meer mee rijdt went het enigszins.

Maar hoe is je roetfilter. ik kwam er namelijk wel redelijk mee weg. zeker als ik hem doortrapte kon ik mee komen met de normale auto's.

Groet Niels

nacmlamerikx

Nieuw lid
in een 1.2 diesel hoor je natuurlijk ook helemaal niet op de linker baan.

ik heb er wel eens mee gereden, en het scheelt idd veel met de 1.4 tdi. Volgens mij ligt het aan de bak. Mijn vrouw reed 90% van de tijd met de skoda, en ik met een fiesta benzine 1.3 etc. Ik kon niet wennen aan de versnellingsbak, wat een traag ding. Nu ik er meer mee rijdt went het enigszins.

Maar hoe is je roetfilter. ik kwam er namelijk wel redelijk mee weg. zeker als ik hem doortrapte kon ik mee komen met de normale auto's.

Groet Niels

Roetfilter is normaal OK, zitten geen storingen in en auto heeft nog maar 90000km.

Ik heb al verschillende chiptuners gecontacteerd maar deze zeggen dat de ECU nog niet gekraakt is. Wel kan er een andere chip worden ingezet (prijskaartje: +/- €500-€700). Nu is mijn vraag hoe dit in zijn werk gaat als de wagen terug naar de garage moet voor de zogenaamde "sjoemelsoftware" eraf te halen?

€130 en €500 is een heel verschil..

Noord26

Forumguru
Het probleem zit in de motor, maar in de versnellingsbak. Onze was getuned naar 102pk en bijbehorende NM's. Toch bleef het enorm aanvoelen als een bespaar motor/auto. Onlangs in een Seat Leon Ecomotive gereden en daarin had ik dat gevoel totaal niet. Terwijl die auto toch nog een stuk zwaarder is en 110pk met vergelijkbare Nm's had. Maar wel een passende 6 versnellingsbak.

Spierings

Forumguru
Roetfilter is normaal OK, zitten geen storingen in en auto hog maar 90000km.

Ik heb al verschillende chiptuners gecontacteerd maar deze zeggen dat de ECU nog niet gekraakt is. Wel kan er een andere chip worden ingezet (prijskaartje: +/- €500-€700). Nu is mijn vraag hoe dit in zijn werk gaat als de wagen terug naar de garage moet voor de zogenaamde "sjoemelsoftware" eraf te halen?

€130 en €500 is een heel verschil..
Er wordt dan geen andere chip ingezet maar deze wordt extern afgeregeld met een tuning box. Deze kun je gewoon verwijderen als je naar de dealer gaat...

Je kunt een simpel kastje wat de waarde van een sensor voor de gek houd niet vergelijken met een externe box welke alles afregeld zoals het hoort..

Je moet niet alles geloven wat je op het. Internet leest!!!

Hier heb je nog zo'n soort kastje ---> nog goedkoper....€34
http://m.ebay.de/itm/Audi-A2-A3-A4-...ingbox-Powerbox-40C8-/391070937554?nav=SEARCH
Als je graag rommel monteerd en alles gelooft moet je het vooral doen. Maar dan moet je niet zeuren als er naderhand iets kapot gaat omdat het zo'n kastje dingen voor de gek houd....en met name de bestuurder....

Ridley

Forumguru
Gewoon kiezen voor een goed product via een betrouwbare tuner. Vagtechniek en JD leveren een powerbox die in ieder geval doet wat hij beloofd. Deze kun je bij het inleveren van de auto gemakkelijk verkopen, omdat er duizenden van deze spaardieseltjes rondrijden. Per saldo ben je dan nog maar 150 euro kwijt.

Huibert

Forumguru
Dat van die versnellingsbak kopt zeker, heb hier de fabia met 1.6 TDI en ook zo'n lange bak. Ondanks voldoende vermogen voelt deze ook lui aan. Voor de tuning zou ik zeker voor een echte box gaan, weet je zeker dat de boel heel blijft.

dieselslurper

Senior Member
@Ridley is dat gewoon uitwisselbaar?
Een JD box van bijvoorbeeld een 110pk TDI plaatsen in een andere 110pk TDI? Is de software niet specifiek op de auto ingelezen, of is dat bij zo'n box niet het geval?

Bovenaan Onderaan