Racechip ervaring

Topic in 'Superb III' gestart door tomtom, 01-02-2018.

1. Back:

Enkele testjes gedaan naar Frankrijk enkele weken geleden, helaas was de autoweg niet zo vlak:

De meest 'relevante' tijd met een acceleratie tussen 100 en 200 km/h is 23,2 seconden

Hoe te werk gegaan:

In 3de even 100 rijden, dan op het gas om in 5de de 200 te halen

Situatie:

Het eerste stuk was licht bergop, het tweede stuk licht bergaf, dus fifty fifty
    Koffer zat vol maar niet zwaar geladen
    Geen passagiers
    Tank: quasi vol
    Temperatuur: 12 graden celsius
    windrichting: geen idee

Eigenlijk is geen enkele test relevant, we zouden twee auto's naast elkaar moeten zetten, zelfde omstandigheden.
    Zoals eerder aangehaald is een Golf VII tdi 184pk op papier ongeveer gelijkaardig dan mijn maat zijn
    Volvo biturbodiesel 181pk/400Nm 8 versnellingen automaat die ik rond de 180km/h vlotjes passeer, op deze website vergeleken: http://www.zeperfs.com/
    Ik heb hier eens een filmpje van gepost dacht ik?

Vorige week nog enkele tussensprints gedaan tegen een BMW 123d, die uiteraard sneller was maar niet flitsend sneller, maar die bleek wel 265pk te hebben en 520Nm koppel, gechiptuned dus. De eigenaar kon trouwens niet geloven dat mijn auto 'maar' 166 pk en 404Nm heeft omdat mijn auto volgens zijn uitleg maar bleef accelereren wanneer het richting 200 ging. Over de software update heb ik met hem niet gesproken, zolang ie niet op de dyno is geweest kan ik er geen uitspraken over doen.

Nog een vraagje voor de techneuten hier:
    Soms spinnen mijn wielen even bij ongeveer 2000tr/min in de volgende versnelling als ik opschakel, nochtans geef ik op dat moment in die volgende versnelling niet volgas. Kan het zijn dat het mijn turbo is die nog onder druk staat omdat ik in de vorige versnelling wel vol gas gaf? Ik heb dit zelfs tot in de 4de versnelling, we dachten eerst dat mijn koppeling stuk was maar bleken mijn banden te zijn. Met nieuwe banden was het fenomeen weg, nu dat deze banden bijna op zijn is het fenomeen terug en ik heb het ook al gehoord met mijn raampje open, dat mijn banden even doorspinnen, grip zoeken zonder dat de tractiecontrole ingrijpt. Maar heel korstondig dus.

2. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Ik doe 14 sec voor de 100-200. Met een rs tsi

3. Da's rap, rij je dsg? Met een benzine verlies je ook minder tijd met schakelen als je moet schakelen omdat je minder moet schakelen wegens toerentalbereik. Ik heb eens op autoweek.nl een filmpje gezien dat die naar de 100 een seconde of zo rapper zijn naar de 100 dan fabrieksopgave? Onder de 6 seconden dacht ik?

Laatst aangepast: 16-05-2019
  4. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Dsg. En stilstand sprints doe ik bijna niet meer. Sporadisch eens als er een BMW of Audi ernaast komt staan met de overtuiging die Skoda es naar huis te rijden. Maar dan moet ik ook bijna nooit doorduwen om te winnen. In de regen verlies ik tegen veel want dan heb ik niks tractie

5. oco1979

oco1979 Forumguru

Geen traciecontrole op verzekers :D.

Vermogen is niet alles, gewicht is ook van belang.

Meer downforce op je voorwielen,verlanging,betere banden,iets bredere,meer grip.
    Vermogen meer geleiderlijk laten inkomen.
    Vermoed dat je turbodruk geregeld is met vacuum,dat minder nauwkeurig dan elektronische.

Deel deze pagina