Racechip 1.6 TDI

turboturbo

Forumguru
Ik vind het redelijk uitgebreid uitgelegd in jip-en-janneke-taal... Dus inderdaad: wat heeft je nog niet kunnen overtuigen tot nu toe om er vanaf te zien?

Een noob vraag die bij mij op kwam: er wordt gesproken over afstelling voor jouw eigen specifieke motor.
In hoeverre verschillen dan bijv alle 1.2TDI Greenline motoren van elkaar in de Polo bluemotion? Die staan toch allemaal exact hetzelfde afgesteld?

CDK

Forumguru
@turboturbo, exact! De afstelling is hetzelfde als zijnde softwarematig identiek, maar niet elke motor, turbo, brandstofpomp uitlaatsysteem etc. is 100% identiek, als je diverse "identieke" auto's laat chippen zal er uit de 1 meer vermogen haalbaar zijn als uit de ander, in het JD topic recent nog aan de orde geweest met 2 O3 1.6 TDI greenlines, de ene had meer vermogen als de ander. Een standaard software laden zonder vooraf en achteraf te loggen is daarom een no-go!! ;) De fabriek test de OEM software op tig auto's en de settings die in de ECU geschreven worden zijn gemiddelden, en niet voertuig specifiek op maat gemaakt. Voor een op maat afstelling van je motorblok zul je dus echt naar een (goede!!) tuner moeten.

tpit

Lid
Precies zoals ik het zeg Corné. Die retoriek dat alle onderdelen anders zijn en dat je daarom geen powerbox aan moet sluiten om een beetje zuiniger verbruik te krijgen geloof ik allemaal wel... Maar argumenten heb ik niet gehoord. Goedkoop is duurkoop, afstelling is altijd anders, elk voertuig is anders... Zijn allemaal goede opmerkingen, maar ik heb geen idee of dit van invloed is op datgene wat ik wil bereiken.

De beste opmerking vond ik wel dat mensen die iets installeren om zuiniger te rijden, waarschijnlijk bewust / onbewust ook zelf zuiniger gaan rijden,... Daar zit echt wel wat in. Ik ben echter een enorm luie cruise controller... Das normaliter op de bekende stukken wel uit te meten of hij dan ook echt zuiniger is...

Het is leuke materie. =) En het lokt interessant fanatisme uit... lkker!

Bertuz

Lid
Precies zoals ik het zeg Corné. Die retoriek dat alle onderdelen anders zijn en dat je daarom geen powerbox aan moet sluiten om een beetje zuiniger verbruik te krijgen geloof ik allemaal wel... Maar argumenten heb ik niet gehoord. Goedkoop is duurkoop, afstelling is altijd anders, elk voertuig is anders... Zijn allemaal goede opmerkingen, maar ik heb geen idee of dit van invloed is op datgene wat ik wil bereiken.

De beste opmerking vond ik wel dat mensen die iets installeren om zuiniger te rijden, waarschijnlijk bewust / onbewust ook zelf zuiniger gaan rijden,... Daar zit echt wel wat in. Ik ben echter een enorm luie cruise controller... Das normaliter op de bekende stukken wel uit te meten of hij dan ook echt zuiniger is...

Het is leuke materie. =) En het lokt interessant fanatisme uit... lkker!

Dan is er maar 1 optie, zodra je auto geleverd is zet jij zo'n racechipding erin en vertel je ons je bevindingen ;)

VEEJAY

Forumguru
Ik had in 2002 een Lease Toledo 110PK TDI met custom EMS-Tuning soldeerchip (ObD was er toen nog niet zover ik wist). Koste een aardig bedrag.

Een maatje had een Ibiza 110pk TDI met powerbox met hard/zacht schakelaar. Ik was sneller totdat hij zijn powerbox meer openzette, hij ging dan wel wat meer roken maar was dan wel sneller dan ik. Zijn auto had verder nooit technische problemen en werd flink misbruikt (lease).

tpit

Lid
Dan is er maar 1 optie, zodra je auto geleverd is zet jij zo'n racechipding erin en vertel je ons je bevindingen ;)

Ik heb volgende week vriend van me eten die jaren lang bij Subaru WRC team als monteur heeft rondgelopen... Ga hem is aan de tand voelen! ;)

Hugh

Lid
Maar wat ik begrijp is de vraag of RS tuning iets is?
Ik heb er een goede ervaring mee.:yeehaa:

En Serge weet ook zeker wat ie met je auto doet, waar je zelf veel plezier aan gaat beleven.

Succes.

muurman

Senior Member
Hij reed een liter per 100km zuiniger en had duidelijk meer koppel en vermogen. Het is echter nooit tot een rollerbank moment gekomen. Daarom wil ik jullie vragen wat de ervaringen zijn met:
Dit kan heel goed op de teller. Want de powerbox pompt er meer brandstof in zonder dat de computer dit weet.
met een powerbox klopt de teller qua verbruik nog minder !

Eco tuning gaat een normale autorijder niet terugverdienen.

En mbt die racechip ... voordeel is dat die netzo goed werken gemonteerd als los in je handschoenenkastje......

Neem als je een box wil 1 van JD, maar niet om eco....

Noord26

Forumguru
Maar wat ik begrijp is de vraag of RS tuning iets is?
Ik heb er een goede ervaring mee.:yeehaa:

En Serge weet ook zeker wat ie met je auto doet, waar je zelf veel plezier aan gaat beleven.

Succes.

Je mening is al eerder onderstreept waarom van JD Engineering naar RS-tuning te gaan (overduidelijk in je onderschrift). Mark van JD heeft namelijk mij persoonlijk te kennen gegeven dat je nooit contact hebt opgenomen om te bespreken waarom je niet volledig tevreden was over de JD tuning toen ik dit aanhaalde tijdens mijn laatste tuning. Dit icm een bijna niet zichtbaar profiel en vrijwel alleen postings waarin je RS-tuning aan geeft als top bedrijf; ben je eigenaar daar?

Laatst bewerkt:

Import Yeti

Forumguru
Een bezoekje aan de website van RS-Tuning kan mij helemaal al niet overtuigen. Totaal niet informatief in mijn opinie.:nono:

micky

Forumguru
Idd wat een waardeloze site, je ziet niet eens wat ze doen/kunnen, alleen een verkoop praatje en een leren interieur van een auto, haha, als ik dat wil zien kijk ik wel in mijn eigen auto, veel te wazig iig.

Bovenaan Onderaan