Raar!?

racc

Nieuw lid
We zijn in het bezit van 2 fabia's 2 een ambiente en een elegance ,allebeide een 14tdi de ene heeft de climatic de andere de climatronic verwarming.Het rare is dat we bij de beiden hebben vastgesteld dat wanneer de achteruitversnelling wordt ingeschakeld er een verandering in de instelling van de verwarming gebeurt.Het is dan net of de ventilatorsnelheid en/of de blaasrichting wordt verandert.Zodra je uit de achteruitversnelling gaat is het weer normaal.
Is er nog iemand waar dit bij gebeurt? Zou dit normaal zijn?
 

EdK

Forumguru
Ditzelfde heb ik ook bij de Roomster !!
Zie het niet als storend maar de eventueele gedachte die er achter zit weet ik ook niet
 

Michel

Forumguru
Dit had de Fabia I ook al en er is ook een duidelijke reden voor. Op het moment dat de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, wordt automatisch de recirculatiestand ingeschakeld om te voorkomen dat de geur van uitlaatgassen e.d. het interieur inkomen. De gedachte erachter is dat de uitlaatgassen van de eigen auto bij het achteruit rijden anders niet naar achteren, maar naar voren bewegen en dus naar binnen kunnen dringen. Het is dus best wel een slimme en simpele oplossing!
 

bing69

Actief lid
Dit had de Fabia I ook al en er is ook een duidelijke reden voor. Op het moment dat de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, wordt automatisch de recirculatiestand ingeschakeld om te voorkomen dat de geur van uitlaatgassen e.d. het interieur inkomen. De gedachte erachter is dat de uitlaatgassen van de eigen auto bij het achteruit rijden anders niet naar achteren, maar naar voren bewegen en dus naar binnen kunnen dringen. Het is dus best wel een slimme en simpele oplossing!

Ik krijg steeds meer waardering!!!
 

joergarms

Senior Member
Klopt helemaal, mijn broertjes Seat heeft had dat jaren geleden ook, was toen de eerste VAG auto in onze familie, nu zijn het er inmiddels 3 en die hebben allemaal die afsluitstand, ik vind het wel leuk bedacht.
 
Bovenaan Onderaan