Raar lampje......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel

Lid
Ik haal vanochtend de Fabia uit m'n garage,zet de lampen aan,en toen klonk er een piieeeeep en vervolgens ging er een vreemd lampje branden op mijn instrumenten paneel.

Ik had het lampje nog nooit gezien,en hij gaat ook niet aan als je het contact om draaid,het bleek dus het waarschuwings lampje te zijn dat er een van mijn lampen kapot schijnt te zijn. (kwam ook al in mijn zelf op toen ie ging branden
grin.gif
)

Ik uit gestapt en om de auto heen gelopen,bleek dus dat mijn koplamp kapot was,heb ze maar meteen van allebij de koplampen vervangen want,het bleek dat er bleu vision lampen in zaten. (erg makelijk zeg om te vervangen,was bij mijn Golf 4 wel anders)

Oja,het waarschuwingslampje zit precies boven het lampje van het groot licht,op het instrumenten paneel.

AGTon

Forumguru
Ik heb dat jammer genoeg niet. Ree dus al een tijdje zonder licht aan 1 kant.

maar het is idd handig.

moet dat lampje eigenlijk ook gaan branden als u achteruirijlamp defect is? Das toch nu toe de enige lamp die bij mij kapot geweest is, maar geen lampje in mijn dshboard te zien.

Daniel

Lid
nee,volgens mij niet. ik kan het wel eens proberen om er nog zo'n bleu vision in te zetten en dan te gaan vergelijken. dus aan een kant een gewonen en andere kant bleu vision.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

moet dat lampje eigenlijk ook gaan branden als u achteruirijlamp defect is? Das toch nu toe de enige lamp die bij mij kapot geweest is, maar geen lampje in mijn dshboard te zien.

[/ QUOTE ]

Ik zou het niet weten....ik zou zeggen vraag het DJNeO die heeft het lampje al diversen keren gezien zegt ie.

DJNeO

Actief lid
achteruitrij lampje is bij mij nog nooit vervangen...
wat ik wel weet is dat wanneer bijv je rem licht kapot is hij en signaal geeft zodra je eventjes een paar seconden op je rem staat... (dat is dus nog irritanter, want wanneer je hem loslaat gaat het lampje weer uit, moet je weer remmen, n dan is het weer PIIIEEEEPP...)

Overigens heb ik voornamelijk dat me koplampen het meeste defect raken... 1x achterlicht gehad en 1x defect in remlampje...

Bij mijn Octavia krijg ik ook een melding op de Maxidot welke lamp stuk is. Vanmorgen nog gehad. Aanwijzing dat h rechter dimlicht kapot was.
Met de originele H7 lamp heb ik ruim een jaar gedaan (65.000 km) met de Osram ( extra licht )slechts 5 maanden, Toch wel kort voor je € 37,50 voor 2 lampen. Nu Philips + 30% gekocht voor € 19.00. Scheelt de leasemij weer 2 tientjes.....
Zijn er meer ervaringen met levensduur van lampen?

DJNeO

Actief lid
mijn Philips Vision lampen (ook de +50%) gaan met heel veel mazzel 20/30 000 km mee, maar dan houdt het echt helemaal op...
frown.gif
van de winkel waar ik ze aanschaf krijg ik ook te horen dat de H7 een niet al te lange levensduur hebben...

DonB

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
maken die Philips lampen veel uit ivgl met het origineel ?

[/ QUOTE ]
Ik hoorde van een collega van me dat het wel degelijk erg veel uitmaakt, veel beter zicht.

Ik heb zelf in Frankrijk van de zomer xenonlichtjes gekocht voor zon 8 euro per setje. Eerste setje ging er na een week al doorheen (doorgebrand), maar nu rij ik al maanden op me tweede setje, en ik moet zeggen dat het een BIG IMPROVEMENT is vergeleken met de standaard lichten, veel beter, wit licht dat 's avonds duidelijker verlicht.

Fabia

† In Memoriam
Mij werd verteld dat het ook "licht" aan de boordspanning. Die zou, zeker bij VAG, te hoog zijn. Waardoor relatief vaak de lampen maar kort mee gaan. Mijn Philips Nightlife hield niet eens een jaar uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan