duiveltje
Forumguru
Afgelopen week naar de keuring geweest en werd afgekeurd op 2 voorbandjes... deze gelijk laten vervangen en uit laten lijnen.
Sindsdien als ik rij en optrek vanaf 3e versnelling 4e en 5e elke keer bij 2100 rpm een soort rauw geluid alsof de uitlaat resoneert.
vanmorgen teruggeweest naar de garage, op de brug gehad, niets kunnen vinden aan de uitlaat of iets wat los zat...
wel was zijn verklaring:
bij de egr klep zie ik een heeeeeel klein spoortje van uitlaatgas ? maar dat moet geen kwaad kunnen.
Aangegeven dat de auto is gechipt bij vvt
en dat de egr geloof voor een groot deel dicht geschreven staat software matig.
zijn conclusie was dat de egr evengoed probeert te regelen en dat je daarom dat rauwere geluid even hoort..
ja ja en olifantjes zijn blauw..... maargoed ik heb ook geen idee wat het wel zou kunnen zijn.. dus de vraag hier op het forum.. mensen wat zou dit kunnen zijn?
120 kmpu op de snelweg in zijn 5 en dan hoor je gewoon dat er iets trilt / aanloopt / resoneert.
3e en 4e versnelling idem dito.. dit alles bij 2100 rpm
Sindsdien als ik rij en optrek vanaf 3e versnelling 4e en 5e elke keer bij 2100 rpm een soort rauw geluid alsof de uitlaat resoneert.
vanmorgen teruggeweest naar de garage, op de brug gehad, niets kunnen vinden aan de uitlaat of iets wat los zat...
wel was zijn verklaring:
bij de egr klep zie ik een heeeeeel klein spoortje van uitlaatgas ? maar dat moet geen kwaad kunnen.
Aangegeven dat de auto is gechipt bij vvt

zijn conclusie was dat de egr evengoed probeert te regelen en dat je daarom dat rauwere geluid even hoort..
ja ja en olifantjes zijn blauw..... maargoed ik heb ook geen idee wat het wel zou kunnen zijn.. dus de vraag hier op het forum.. mensen wat zou dit kunnen zijn?
120 kmpu op de snelweg in zijn 5 en dan hoor je gewoon dat er iets trilt / aanloopt / resoneert.
3e en 4e versnelling idem dito.. dit alles bij 2100 rpm