Raammotor vervangen

Aangezien mijn raammotor van linksachter kapot was (verbrand, stinken, water ingelopen) ben ik een andere motor gaan halen bij de sloop.
Nu heb ik deze eens aangesloten, maar doet deze niets.... Moet deze op één of andere manier ingeleerd worden?

Dit gaat om een skoda octavia van 1999

module die ik had was van 031198
module die ik gehaald heb is 250504

Of is er iets anders aan de hand?

Grtz
 

Djinn_4fun

Actief lid
zekering in orde?
weet je zeker dat deze motor heel is?
Probeer eens rechtstreeks op een losse accu te testen
 
Motor zelf is ok (getest met 12V batterij) Sturing zelf weet ik dus niet...
Ik heb wel eens geprobeerd van mijn motor + sturing van de rechterzijde hier aan te sluiten, en dan gaat hij mooi op en neer...
 

Ronnie

Forumguru
E54 onderaan het schema is de ruitschakelaar.
Misschien kom je hiermee verder.........
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_01 Dec. 15 17.50.jpg
    ScreenHunter_01 Dec. 15 17.50.jpg
    168,2 KB · Weergaven: 42
Dank, dat bekijk ik eens.

Iets wat ik net gemerkt heb.
Mijn motor heeft als nummers: 101451-202 /05 0767 10 (H1.05 S2.6 031198) => Dus als ik het goed voorheb serienummer, hardware 1.05, software 2.06, datum 3/11/98)
Mijn nieuwe motor heeft als nummers: 104419-302 / 05 0742 90 (HW12 S0202 250504) => datum 25/05/04

Zou het kunnen dat deze niet "compatible" zijn met elkaar?
 

Ronnie

Forumguru
Zou kunnen, ik weet het zo niet. Maar is het ook niet mogelijk om alleen de motor te vervangen en de rest opnieuw te gebruiken?
Ik zeg altijd: "het is in elkaar gekomen, dus kan het ook weer uit elkaar"........
 

Antera

Donateur
de motor mag normaal gezien geen problemen geven en zijn uitwisselbaar. Inleren hoeft niet en kan ook niet bij deze module's zover ik daar al met VDS en VCDS bezig ben geweest. Pak de motor van je andere deur anders even af en wissel die eens om kijk een of het dan werkt, Misschien heb je nu wel een kapotte. Kan wel zijn dat je het verkeerde type hebt ism de eventueel aanwezig comfortmodule
 
Gisteren heb ik de rechtermotor er eens aangehangen en deze werkt perfect.
Lokaal (dus op het knopje van de deur zelf duwen) werkt deze correct. Van vooraan gezien gaat deze echter mee met het knopje van de rechter achterdeur. Maar dit zal waarschijnlijk iets met adressering te maken hebben...? Hieruit leid ik af dat mijn kablage zelf nog ok is?
Wat is een comfortmodule? En hoe weet ik welke ik heb? En of mijn motor daar mee samenwerkt?
 

Antera

Donateur
Ja klopt de ramen zijn geprogrammeerd met VDS Pro nu ik dit zo lees. Dan lijkt het er toch op dat je niet zomaar je raammotor kan vervangen zonder te programmeren, maar zou met de knop achter wel moeten werken zonder programmeren volgens mij.

dit is een lastige want met VDS is dit niet even makkelijk. Ik zou dan willen weten welke module je hebt misschien dat ik dan met VDS dit wel kan regelen
 
Mja, maar knopje achteraan werkt ook niet (werkte wel met module van rechterdeur). Ik heb trouwens contact opgenomen met de sloop om te zien of ik deze die nu niet werkt kan omruilen (kan altijd een defect zijn ook hé...)
Welke module zou je precies moeten weten?
Die VDS-pro, is dat dan dezelfde kabel als een vag-com, of is dit een andere?
 

Antera

Donateur
Klopt helemaal. Ik heb het ook draaiende alleen werkt dit met andere code's en niet zoals vcds ze mooi werkt. Wel het inloggen in module's maar de coderingen is een heel ander verhaal
 
nee absoluut niet heel anders programma en niet heel erg simpel.

Ja, maar werkt dit met een gelijkaardige kabel? Ik heb intussen gelezen dat het een dos-programma is die een seriële poort nodig heeft. Maar dat lijkt mij wel te lukken met een virtuele machine...
 

Antera

Donateur
nee is een andere kabel daarnaast werkt dit niet onder VM en moet de laptop/pc rechtstreeks in dos opgestarte worden
 
Bovenaan Onderaan