Raam vanzelf naar beneden gevallen!

Preppie

Nieuw lid
Mijn raam is vanzelf naar beneden gevallen. Ik heb elektrische ramen. Nu wil ik het deurpaneel verwijderen maar hier stuit ik op een probleem. Onderaan heb ik twee schroeven verwijderd. maar het paneel komt niet los. Hij blijft in het midden vastzitten. iemand een idee hoe ik hem verder los krijg? Het is een Superb van 2003 en het is de rechter voorpaneel. Alvast bedankt!
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb geen specifieke kennis van de Superb, maar bij veel VAG-modellen zit het paneel ook vast met schroeven bij/in de deurgreep aan de binnenzijde. Deurgreep wel verwijderd?

Zo te lezen, raam niet kapot gevallen. Oorzaak kunnen een paar dingen zijn: in de winter vastvriezen van het raam, en klemmen niet vastgenoeg aan het raam, waardoor de motor het raam (helemaal of gedeeltelijk) uit de klem trekt, andere oorzaak die nog wel eens voorkomt is breken van de klem (klem is waar de ruit vast geschroefd zit aan de kabel van de bediening).
Mogelijk heb je dus een nieuwe klem nodig om het te fixen.
 

piair1982

Forumguru
Raammechanisme is waarschijnlijk gebroken. De oorspronkelijke mechanismes zijn met plastic klemmen uitgevoerd. Die breken. Oplossing is nieuw raammechanisme.

vraag je dealer voor eventuele coulance. Gezien het een groot VAG kwaaltje is.

succes!
 

Edwinz

Forumguru
Is een wat oud bericht maar ik heb dit eens met mijn passat meegemaakt bij het achterraam.
Het was een simpelle oplossing: plastic busje moest terug in het raam geschoven worden.
 
Bovenaan Onderaan