Raam in 1 ruk omhoog of omlaag doen.

nicknameless

Forumguru
Bij m'n Fabia III van 2015 moet ik het knopje voor het raam omhoog of omlaag doen, ingedrukt c.q. omhoog houden om het raam van de bestuurderszijde omhoog of omlaag te krijgen.

Hoort dit zo of kan ik iets instellen dat met 1 druk op de knop het raam vanzelf omhoog of omlaag gaat?
Passagierszijde overigens nog niet uitgeprobeerd.

Bij de Yaris uit 2003(!) ging dit wel namelijk.
 

Rallye

Forumguru
Bij veel Skoda’s gaat het raam helemaal open of dicht als je de schakelaar iets langer vasthoudt (“comfortsluiten”). Geen idee of dat bij jouw Fabia ook zo is.
 

Ordinarrator

Actief lid
Bij de Fabia 2 heeft het knopje 2 ‘standen’. De eerste stand is loslaten->stoppen. Als je m dan nog iets verder drukt, door de weerstand heen gaat ie helemaal open/dicht. Het is maar een subtiel verschil, maar als je t eenmaal weet voel je t wel.

Wellicht zit het bij de 3 ook zo?
 

EdK

Forumguru
Bij mijn Fab 3 van 2017 is comfort sluiten alleen nog op de bestuurders kant
Wat inhoud snel indrukken en gaat geheel naar beneden en op drukken en gaat geheel naar boven

Helaas gaat dit voor de overige 3 ramen niet meer op, maw gehele tijd ingedrukt houden om ze geheel open of dicht te krijgen.

Tevens gaan de ramen ook niet meer open of dicht als je lang op de AB knoppen lange blijft drukken.
Dus moet voor ik nu de motor afzet eerst de ramen sluiten , dan motor afzetten en dan uitstappen.

Dus mbt jou bestuurders raam moet je deze misschien even opnieuw inleren
Hoe dit te doen staat in je manual en anders is dit ook zeker met de zoekfunctie op dit forum te vinden
 

kylimo

Senior Member
Je kan het inderdaad aan de schakelaar voelen. Bij mijn 2015 FIII voel je bij de bustuurderszijde voor de twee standen in de schakelaar. Bij de overige drie ramen maar één stand.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is dat dan simply clever wegbezuinigd? Bij mijn Leon - ook 2017 - werkt dit alles nog volgens VAG-oude stijl, ook op de afstandsbediening, zoals het op mijn F1c uit 2002 en de andere Skoda's nadien ook al deed. Van m'n 1995 Polo weet ik het niet zeker meer - de raambediening wel naar ik meen, maar de truc met de afstandbediening kende ik toen nog niet, die hoorde ik pas in 2002 bij aflevering van de F1.
 

Huibert

Forumguru
Bij de F3 werkt dit alleen aan de bestuurderskant helaas. Inleren is super simpel, eerst het raam geheel openen en de knop even wat langer vasthouden hierna hetzelfde met sluiten en dan is hij weer ingeleerd.
 
Bovenaan Onderaan