Quick review - Octavia II Combi 1.6 TDI

• Onderwerp starter Deleted member 5563
  • Startdatum
D

Deleted member 5563

Na ruim 30.000 km even een 'quick review' van mijn Octavia. Zonder overdrijven: een werkelijk fantastische auto!

In het begin is het even wennen om in een Skoda te rijden. Niet om de auto, meer om de naam. Maar voor iedereen die nog mocht twijfelen: DOEN!

Over de afgelopen 30.000 km (incl. vakantie naar Spanje) kan ik echt geen enkel minpuntje noemen van de auto. Rijdt super, comfortabel en heerlijk ruim. De Elegance Businessline is een zeer rijk uitgeruste auto met alles d'r op en d'r aan. Ik mis echt niets...

Toch even een paar heel kleine design-foutjes, die ik even wil noemen.
Degene die heeft bedacht dat de ruitewissers moeten wissen op de manier dat ze doen, moet hier nog eens naar kijken. Het is nl. zo dat de rechterwisser (gezien vanaf de bestuurdersplek) precies in mijn gezichtsveld het keerpunt heeft. Hierdoor kijk ik heel vaak tegen een vieze streep op de voorruit aan. Geen ramp, maar storend.

Ook de afneembare trekhaak kan beter. Ik bedoel dan met name de wegklapbare stekkerdoos. Het is nl. zo dat je met geen mogelijkheid daar een verloopstekker in kan krijgen. Het klepje van de stekkerdoos kan niet voldoende omhoog doordat deze tegen de bumper aankomt. Door wat stukken van de verloopstekker af te zagen is het uiteindelijk toch gelukt, maar dit is voor verbetering vatbaar.

Al met al ben ik erg blij met m'n auto.

RefleCs

Forumguru
Mooie ervaring :) Het verhaal van de ruitewissers heb ik ook in de Fabia. Kennelijk kan je er ook aan wennen want ik ervaar het niet als storend. ;)

De afneembare trekhaak heb ik geen ervaring mee ik heb een vaste. Wel weet ik dat dat in NL niet de af fabriek trekhaak op de skoda's zitten maar dat die achteraf onder de auto worden gezet door PON. Aandachtspuntje voor hen lijkt mij zo.

CitroenRenault met de modus en de C klasse van Mercedes en een paar modellen van citroen hebben het juist, zowel de linkse als rechtse ruitewisser wissen daar naar buiten toe. Zo komt het niet gewiste 'wigje' ter hoogte van de achteruitkijkspiegel, en niet in het gezichtsveld van de passagier.

Van de afneembare trekhaak kan ik inderdaad ook meespreken. Maar in Belgie (dus d'ieteren ?) bestaat dat probleem dus ook.

Bovenaan Onderaan