Putje in voorruit

leontesh

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Onze Octavia is nog maar een week oud. Gister in Groningen een enorme hagelbui gehad met knikker grootte hagelstenen. Helaas heeft dit in onze nieuwe Octavia een putje achter gelaten in de voorruit.
Autotaalglas kon niks doen; te diep voor polijsten, te ondiep voor vullen.
Iemand enige tips hoe we het kunnen aanpakken?
Alvast bedankt.

Leontes

Joske

Forumguru
Alvast welkom op het forum zou ik zeggen ;), je mag je steeds voorstellen in het meet- en greet topic ook.

Als een autoglasreparateur aangeeft dat ie het niet kan maken, zou ik niet direct aan een ander alternatief kunnen denken dan een nieuwe voorruit... :D

dan moet dat toch nogal een klein putje zijn, niet?

micky

Forumguru
dan zit je auto zelf ook onder de putten, anders kan het niet, weet je zeker dat het niet gewoon onder het rijden is gebeurd?

leontesh

Nieuw lid
Hm helemaal niet over nagedacht. Viel vanochtend pas op, en de rest van de auto is nog oké, dus zou ook tijdens het rijden kunnen zijn gebeurd

Desperado

Forumguru
Ik heb die hagelbui ook gehad, die veroorzaakte geen schades.
Maar dat terzijde, als de glasboer aangeeft er niks aan te kunnen doen zou ik het voorlopig zo laten.
En als het echt in het zicht zit/storend is dan is een andere voorruit de enige optie.

Oogje

Senior Member
Leasebak? Leasemij bellen of zelf de ruit laten vervangen en rekening naar leasemij laten sturen.
Privebak? Verzekeraar bellen dat het niet te repareren is en dat doorrijden een risico is en of het op kosten verzekeraar kan worden vervangen.
Privebak en verzekeraar wil niet of alleen tegen inlevering no claim? Zelf bepalen of je er mee door wil rijden of niet.

Meer smaken zijn er denk ik niet.

Desperado

Forumguru
Privé kost het je je eigen risico van 75 euro waarschijnlijk. Mogelijk moet je dan even met een hamer er een tik opgeven om er echt een gat van te maken. Just in case mochten ze gaan zeggen dat het niet nodig is :D

leontesh

Nieuw lid
Het is privé. Zou het door Autotaalglas te maken zijn dan zouden we de no claim niet verliezen. Hij zit niet echt n het zicht, maar het is doodzonde van een auto van een week.

micky

Forumguru
je kunt er zelf een druppeltje lak van de lakstift (blank) op laten vallen, laten drogen en dan even met een scheermesje het overtollige weg halen, ik denk dat je dan een beter resultaat hebt dan nu.

micky

Forumguru
nee hoor, waarom denk je dat, lak is toch doorzichtig, net als een waterdruppel, of hars (wat gebruikt wordt om ruiten te repareren)..

de druppel is ook niet groter dan het putje, daarom krab je het te veel weg, het putje is nu niet doorzichtig, na het vullen met lak wel (iig beter).

Joske

Forumguru
waarom denk ik dat.. wel, omdat na een reparatie van carglass het putje wel verzegeld is maar je nog steeds een wazige plek blijft zien. Een litteken noem ik dat, op mijn ruit, had trouwens ook de pech om na 10000km al langs te mogen gaan bij een autoruitreparatiebedrijf met mijn O2. De eerste keer in 10 jaar tijd.. (en hopelijk ook de laatste keer ;) )

daarom denk ik dat dus ;)

micky

Forumguru
dus je vind een reparatie van een glasbedrijf meer opvallen dan voor de reparatie?
overigens is mijn advies ook niet voor een beter resultaat dan carglass, maar omdat zij er niets aan willen doen ;)

leontesh

Nieuw lid
Tsja het zit ons wel wat in de maag. Ik zal maar eerst met Skoda bellen denk ik misschien hebben ze nog ideeën hebben. Dat idee van de lak kan misschien wel hebben, en anders maar toch de optie vervangen onderzoeken

Joske

Forumguru
dus je vind een reparatie van een glasbedrijf meer opvallen dan voor de reparatie?
overigens is mijn advies ook niet voor een beter resultaat dan carglass, maar omdat zij er niets aan willen doen ;)
zal er morgen eens een foto van "proberen" maken, niet gemakkelijk, maar mits wat contrast toe te voegen moet ik het wel op de gevoelige plaat kunnen vastleggen. Trouwens, voor alle duidelijkheid, IK stoor er mij niet aan. Zit gelukkig ook niet in mijn rechtstreeks zichtveld.

micky

Forumguru
Tsja het zit ons wel wat in de maag. Ik zal maar eerst met Skoda bellen denk ik misschien hebben ze nog ideeën hebben. Dat idee van de lak kan misschien wel hebben, en anders maar toch de optie vervangen onderzoeken

een ruit vervangen voor een putje? hoe groot is het eigenlijk, je wilt echt je ruit niet zomaar laten vervangen, daar kan nog wel meer ellende van komen dan dat kleine putje, dat weet ik uit ervaring

Bovenaan Onderaan