PSB polyurethane suspension bushes

Kanerr

Forumguru
https://psbushings.com/fabia/

Zijn er mensen die hier eerder hebben besteld?

Ik was aan het kijken naar poly 'rubbers' voor de stabilisator stang en de draagarmen en kwam logischerwijs bij Powerflex terecht. Toen ik erachter kwam dat mij dat ruim 175 euro zou kosten, ben ik op Briskoda gaan zoeken. Toevallig was iemand bezig met zijn onderstel en heeft zijn rubbers bij psb vandaan en geeft aan dat het minder dan de helft kost met dezelfde pasvorm en kwaliteit.

ging kijken en kwam uit op 80 euro incl verzenden. zal een project worden voor de wintermaanden maar lijkt me wel goed om hier te delen als er ook mensen zijn die het van plan zijn :)
 

Antera

Donateur
PU rubbers kan houd er wel rekening mee dat je ook meer oneffenheden enz gaat voelen en de auto word wat stugger.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet dat er bij Fabias ook de pu bussen van de Ibiza gebruikt zijn door leden hier, mogelijk alleen de Fabia l.
Maar die (Fabia en Ibiza latere types) delen meer onderdelen.

In elk geval bij de pre facelift versie van de Fabia I waren de rubbers voor de draagarmen te slap, waardoor ze ook vrij snel kapot gingen. OEM had men 2 verbindingen tussen binnen- en buitendeel van het rubber. Later is een modificatie gekomen en had het vervangende originele rubber 4 verbindingen. Ik heb destijds in navolging van anderen de originele rubbers vervangen door het rubber van de Ibiza Cupra, waarbij die holte in zijn geheel opgevuld was met een ander (zachter) rubber, waardoor het rubber veel steviger en stugger was, maar nog goed te rijden.
 
Bovenaan Onderaan