Protech lakbehandeling

vermeer

Nieuw lid
Heb woensdag mijn nieuwe Skoda Yeti, Mato-Brown opgehaald, wat een voertuig. Maar nu heb ik een vraag.

Wie heeft er ervaring met een Protech lakbehandeling op zijn of haar auto, en wat is die ervaring. Voor een Skoda Yeti ben ik ruim 800 euro kwijt, en is dat het waard>>

Erik_NL

Forumguru
Protewch lakbehandeling

Ik heb onze laatste vier auto's meteen bij nieuwkoop een Protech behandeling laten geven en ben er erg tevreden over.

Vooral het feit dat je dat je de wagen jarenlang niet in de was hoeft te zetten en de lak toch mooi blijft vind ik een groot gemak.
Daarbij de kanttekening dat ze nooit door een wasstraat gaan, doorgaans op de oprit met de tuinslang uitvoerig afgespoten worden, vervolgens met de wasborstel erop en koud water worden gereinigd en slechts zelden met een spons en de bijgeleverde shampoo in warm water.

De laatste twee auto's zijn inmiddels acht jaar in gebruik. Een nabehandeling heb ik nooit laten doen.

Als ik een auto gebruikt zou kopen of maar een paar jaar dacht te houden zou ik echter nog eens over de extra investering nadenken.

hemi24

Forumguru
Een wasbeurt bij een goede wasstraat met hete was kost mij € 9,-

Voor het geld van de behandeling heb ik dus ongeveer 90x de auto blinkend schoon.
Das ongeveer 2 jaar elke week!

Volgens mij moet de Protech behandeling na 2 jaar weer herhaald worden, dus mijn advies:

Niet doen! Gewoon 2x per jaar in de ouderwetse wrijfwas: goed voor de armspieren en het resultaat mag er zijn :)

Lordje

Actief lid
Ik heb toen ik eerste melding kreeg dat mijn Superb er was een voorstel gekregen voor een soort Wax behandeling die ten minste 3 jaar gerantie heeft.
Dit beschermd de lak en kleur, hiervoor betaalde ik € 99 euro.
Heeft nu al sterk geregend en auto blijft schitteren, dus ik dik tevreden :).

En hoe zit het met steenslag? Gaat die garantie dan ook op. Of beschermd het hier ook beter tegen?

Hetzer

Forumguru
Volgens een neef van mij die als verkoopadviseur bij de Peugeot werkt is het klink klare onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, dus ik zeg niet doen, gewoon je auto een aantal keer per jaar in de was zetten, zelfde resultaat, en een stujk goedkoper

Vacaro

Senior Member
Voor de doe het zelvers is er een mooi assortiment produkten te vinden op volgende site.
Heb mezelf aangemeld op forum daar en ga ook een detailday doen, daar leer je hoe de produkten te gebruiken. Is op 12juni, ik laat wel weten hoe het gegaan is, en of ik er wijzer van geworden ben.
De produkten zijn ni goedkoop maar werken wel, volgens mijn collega en mijn eigen ervaring met "nXt generation CarWash" is shampoo.
http://nl.meguiars.be/

Steve

Senior Member
Je kunt eens kijken op www.driven2shine.nl
Dit is mijn forum over het detailen van je auto, motor, boot of caravan.

Mocht er interesse zijn kan ik altijd een detailing clinic organiseren voor leden die dat leuk vinden.
De kosten hiervan bedragen € 0,00 <-- (yep het bedrag klopt) en een lunch van broodjes met koffie,thee of frisdrank is inbegrepen.
Enige wat men mee dient te nemen is een goed humeur en voor de rest word gezorgd :D

ripper

Nieuw lid
protec behandeling

hallo lezers,
de protec behandeling kost wel wat,ik gebruik autoglym was en speciale polish van hetzelfde merk.Mijn huidige peugeot 406 uit 1998 donkerblauw ziet er laktechnisch uit als nieuw, wassen, drogen en hij glimt een jaar lang.Flesjes kosten +- 12.50 per 300 ml maar het resultaat is er ook naar.Aleen te koop bij betere automaterialen handel en via internet op de site van autoglym.Heb vandaag een fabia besteld ben benieuwd.

..............
De produkten zijn ni goedkoop maar werken wel, volgens mijn collega en mijn eigen ervaring met "nXt generation CarWash" is shampoo.
http://nl.meguiars.be/

Meguiars is echt top, had eerst maar 1 productje van ze (clay bar kit) en inmiddels al een stuk of 4. ik vindt hun deep polish en wax erg fijn spul. is vanaf 1 mei ook bij de halfords te koop! klein assortiment daar maar wel het belangrijkste spul. maar echt als je dat gebruikt wil je nooit meer turtle of andere merken wax gebruiken. wat een diepe glans en mooie structuur geeft dat spul!

Captain Hook

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik altijd heel content ben met Dulon (2-componenten lakbescherming). Wel een hoop werk. Je moet namelijk eerst de auto goed schoonmaken, drogen, 1ste component opbrengen, uitwrijven, 2de component opbrengen, uitwrijven. Maar het resultaat mag er zijn.

Bovenaan Onderaan