Projector koplampen

De door mij bestelde Fabia Sprint heeft standaard de halogeen projector koplampen, echter zonder de mistlampen met cornerfunctie (wel de 'gewone' ronde versie). Nu ik er wat beter op begin te letten kom ik 2 type projector koplampen tegen; met en zonder uitsparing aan de zijkant van de lens.

Wat is het verschil in beide, want ik kom in de optielijst van de FabiaII alleen maar 1 type 'halogen projector' koplampen tegen? Heeft dat te maken met de mistlampen met cornerfunctie?

Edit:
Kennelijk zijn er toch 2 types:
Turning headlights
Instead of a reflective surface,
the projector headlights use
a lens to disperse light, similar to
those of a xenon type light.
Curve projector headlights
(optional) turn from side to side
as you turn the steering wheel.
Bron: http://new.skoda-auto.com/irl/model/newfabia/safety/Pages/Safety.aspx
 

Bijlagen

  • fabia_look_halogen 2.jpg
    fabia_look_halogen 2.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 58
  • fabia_look_halogen.jpg
    fabia_look_halogen.jpg
    21,8 KB · Weergaven: 60

Br3cht

Actief lid
die met uitsparing, daar draaien de lichten zelf ook van mee dacht ik
op youtube staat ergens een filmpje waarin dit wordt gedemonstreerd
 
Zo is het bij mij gelopen.
Ik heb de projectorkoplampen mét bochtverlichting besteld (de meedraaiende versie mét uitsparing dus). Toen viel bij de dealer de optie cornerverlichting met de mistlampen weg.
De dealer heeft toen de partnumbers vergeleken en blijkbaar loopt het verhaal zo.
Wanneer je als optie projectiekoplampen neemt, dan kan je als optie nog de mistlampen met cornerverlichting bijbestellen.
Wanneer je als optie projectiekoplampen met bochtverlichting neemt, dan zitten de mistlampen met cornerverlichting bij in het pakket.

Zoals je zelf waarschijnlijk al door had, zijn de ronde mistlampen zonder cornerverlichting de "rechthoekige mét, de kleinlenzige projectielampen zonder bochtenverlichting de grootlenzig projectielampen met uitsparing rond de lens mét.
 
Gisteren heb ik voor de eerste keer met mijn FII gereden. In het donker dan nog wel.
Ik kan je verzekeren dat die meedraaiende koplampen serieus meedraaien met je stuurwiel.
Je ziet de lichtbundels over de weg zwaaien! Dan is het echt even wennen om je ogen op de baan te houden i.p.v. op dat lichtspel.

Op de FI heb ik twee types van haloggen projectiekoplampen gehad (met angel-eyes en zonder). Die kunnen het écht niet halen bij die ik nu op de FII heb.

De mistlampen lichten de bochten ook nog eens extra uit, en de LED dagrijlichten worden bij het voeren van de dimlichten naar "positielicht" modus geschakeld.

Veel licht dus.
 
Bovenaan Onderaan