proefrit YETI

rocket

Senior Member
Wij hebben zaterdag 21 november een proefrit ben erg benieuwd hoor allen maar positive berichten er over

Edwin
 

chando

Nieuw lid
Ik rij nu al een paar dagen in een Yeti 18 TSI 4x4 elegance.( Mijn Octavia krijgt lederen bekleding). Ik heb van mijn dealer een Yeti te leen gekregen.
Het is een hele fijne auto ik zou hem zo willen ruilen voor mijn octavia II elegance business 18 TSI.
 

chando

Nieuw lid
Ik heb deze auto vrijdag j.l. opgehaald en heb er tot vanmiddag mee gereden.
Een dagje naar Scheveningen geweest enz. In totaal ongeveer 300 km gereden met een Yeti 18 TSI 4x4 elegance. Ik vond het een prima auto goede wegligging. Erg stil.
Ik was zeer tevreden over de acceleratie van deze auto. Het verbruik vond ik wat aan de hoge kant 1 op 11 gemiddeld op korte afstanden. Het schakelen ging perfect lekker soepel. Ook vond ik de hoogte ( hoge instap) van de auto erg prettig. Meerdere collega`s waren erg gecharmeerd van deze auto. Mijn dealer had er zelf 19 inch sloffen opgelegd dit vond ik niet zo prettig.
 

Porettuhcs

Senior Member
Het verbruik vond ik wat aan de hoge kant 1 op 11 gemiddeld op korte afstanden.

Hoe is jouw verbruik dan in je O2 1.8 tsi ? Als ik dit zo lees is de Yeti in mijn ogen een stuk zuiniger... vergeleken met mijn O2 1.8 tsi.... Of rij jij met een fluwelen voet?
 

EdK

Forumguru
En het verbruik is waarschijnlijk gebasseerd op het display wat een gemiddelde aangeeft !
Maar met een kort ritje van een half uur en ook nog waarschijnlijk een koude motor is dat geen referentie !
Echte verbruik zie je pas als je 2 of 3 uur gereden had !
 

chando

Nieuw lid
Ik heb inderdaad de waarde van het display. Ik heb normaal gereden ( was immers een demoauto van de dealer) met cruisecontrol en netjes 120 in z`n 6. tijdens de rit op de snelweg was het gemiddelde gebruik volgens display 1 op 11.
 

Captain Hook

Forumguru
met cruisecontrol en netjes 120 in z`n 6. tijdens de rit op de snelweg was het gemiddelde gebruik volgens display 1 op 11.
:1884: Pardon?
Ik heb vandaag, in totaal zo'n 130km snelweg/provinciale weg gereden, met een gemiddeld verbruik van 1:21. Dan zuipt zo'n Yeti wel errug veel. :shocked:
 

Captain Hook

Forumguru
De een is natuurlijk wel een diesel en de andere een benzine......
Tuurlijk, maar dan nog. Wel een enorm verschil!
Dan vraag je je af waar de vooruitgang is geboekt met efficiency. :(
Want mijn 1:21 is werkelijk verbruik, de maxidot gaf 1:22.2 aan. En uit ervaring weet ik dat ik daar zo'n 5-8% vanaf moet trekken.

Tenzij je natuurlijk een 'echte' proefrit hebt gemaakt, met continu proberen hoe hard je kan optrekken, door de bochten scheuren, etc. Dat zou een hoop verklaren. :winkie:
 

rocket

Senior Member
vandaag proefrit

Vandaag proefrit gehad met een skoda yeti 1.8 4X4 TSI het ging als de brandweer, werd gewoon door de bochten heen getrokken had verbruik geen idee proefrit was maar half uur

Edwin
 

Captain Hook

Forumguru
Vandaag proefrit gehad met een skoda yeti 1.8 4X4 TSI het ging als de brandweer, werd gewoon door de bochten heen getrokken
Ja! :super:
Dat blijft prachtig zo'n 4x4 aangedreven auto. En dan zijn er nog mensen die beweren dat je geen verschil merkt... :koffie:
 
Bovenaan Onderaan