Proefrit Yeti

Maarten

Forumguru
Vandaag een proefrit gemaakt in een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4.

Wat een zalige auto!

Met 170 kilometer op de totaal teller mocht ik van de dealer een proefritje maken in het nieuwste model van Skoda.

Ik vond het echt een genot om een toertje in deze auto te kunnen maken.

Een beetje jammer vond ik het wel, dat ik nu een Fabia Combi heb in plaats van de Yeti....

Hierbij ook wat foto's van de gereden auto.

Bijlagen

• Yeti (2).jpg
    Yeti (2).jpg
    96,1 KB · Weergaven: 128
  • Yeti (3).jpg
    Yeti (3).jpg
    99,2 KB · Weergaven: 46
  • Yeti.jpg
    Yeti.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 110
  • Yeti (4).jpg
    Yeti (4).jpg
    95,9 KB · Weergaven: 97
  • Yeti (5).jpg
    Yeti (5).jpg
    96,4 KB · Weergaven: 106

nemo

Senior Member
Leuk dat je een proefrit gemaakt hebt!
Heb je hem wel een beetje 'getest'??

Hetzer

Forumguru
Ook ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de Yeti, uiteraard ook in de 1.8, volgens mij zijn alle Yeti's die nu bij de dealer zijn uitgerust met deze motor.
Een erg prettige auto om mee te rijden, en naar mijn mening een stuk volwassener dan de Fabia en de Roomster, ik vind de materiaal keuze ook erg goed.
Ben er bijna zeker van dat dit mijn volgende Skoda word, allen dan echt wel zonder reserve wiel wat die neemt veel plek in beslag, de laadbak met reserve wile is 20 cm hoger dan de laadbak zonder reserve wiel.
Heb vandaag in de Élégance versie gereden, mijn voorkeur gaat dan naar de goedkopere Ambition en dan uiteraard met de 1.2 TSI

Bijlagen

• DSC01239.jpg
    DSC01239.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 93
  • DSC01240.jpg
    DSC01240.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 87

Vacaro

Senior Member
Ben eergisteren in garage geweest voor een busje olie(1l), en ben dan ook even gaan kijken en zitten naar/aan/in de Yeti. Moet zeggen wel een mooie wagen in zijn klasse.
Zithouding redelijk ruim maar beetje rechtop, zelfs achteraan. Afwerking is wel inorde en heb dejavu gevoel voor sommige onderdelen als ik uit mijn O2 in de Yeti stapte, onderste deel middenconsole, dashboard toch ook wel.
Enige minpunt dat mij opviel was de ruimte koffer ivg met mijn O2, maar wil ik terug zo'n koffer of groter zal ik een O2combi of S2 combi moeten nemen denk ik.

In ieder geval zou ik het geen straf vinden om hier mee rond te moeten rijden, zeker gezien zijn rijcapaciteiten met 4x4 en dikke diesel erin.

LenK

Forumguru
Wel een beetje reeel blijven.
Een Yeti is 1,5 keer zo groot, 2x zo duur en heeft 1,5 tot 2,5 keer zoveel vermogen als genoemde Fabia's.
Als dat niet een enorme verschil zou geven dat zou niet goed zijn.

Hetzer

Forumguru
:koffie: de Yeti is even groot als de Fabia Combi, en de instap Yeti heeft meer vermogen em hij is goedkoper dan de Fabia Scout ........
Maar waar ik heen wil, is dat de Yeti gewoon in een klasse hoger zit, dat merk je bijvoorbeeld aan de gebruikte materialen, maar je merkt ook dat hij op de bodemplaat van de Octavia staat, dat maakt hem ook wat breder en wat ruimtelijker aan de binnenzijde.

LenK

Forumguru
20cm breder en 15cm hoger en 11cm meer wielbasis. Dat is echt niet even groot.
En instap Yeti. Wil jij een auto zonder airco dan?

cvegreen

Forumguru
Ik ken mensen die geen airco willen hoor. Mijn schoonvader heeft een lexus met automatische airco , hij kan het helemaal af leggen en dat ligt helemaal af . Die airco heeft nog nooit gewerkt in die 2 jaar dat hij zijn lexus heeft. Een vriendin van mijn vrouw heeft ook airco in de auto en die staat nooit aan . Zelfs als het meer als 30 graden is zal ze dit nooit aanzetten. Dat zijn twee mensen in mijn dichte omgeving die ik ken die nooit airco gebruiken . Dus kan het zijn dat hij ook nooit airco gebruikt , het zou zonde zijn dan om ervoor te betalen als je het toch nooit gebruikt.

EdK

Forumguru
Als ik de keuze heb in airco of schuifdak dan kies ik ook voor het laatste !
Voor die paar mooie dagen per jaar een airco en dan met dichte ramen rijden en bij thuiskomst een klap in het gezicht vanwege het temperatuursverschil !?
Mmmm dan maar met open dak rijden en de wind in mijn haren voelen en af en toe een vliegje als extra beleg erbij !

LenK

Forumguru
Voor die paar mooie dagen per jaar een airco en dan met dichte ramen rijden en bij thuiskomst een klap in het gezicht vanwege het temperatuursverschil !?
Als je auto in de zon staat is het binnen zo 30+ graden. Ook in de lente of herfst.
Met een climatronic kun je je airco ook zo instellen dat het geen koelkast in de auto wordt (ook bij een handbediende airco lukt dat).
Die klap in je gezicht is een kwestie van onjuist gebruik van de airco.

Vanaf de eerste airco in mijn auto is dit voor mij in ieder geval een essential.

Bij die basis Yeti kun je niet eens een open dak bestellen en open daken bij Skoda zijn ook niet zo'n goed idee, vraag maar aan Fabia II Sport
After market iemand een gat in mijn dak laten zagen zou ik ook niet graag doen.

EdK

Forumguru
Bij die basis Yeti kun je niet eens een open dak bestellen en open daken bij Skoda zijn ook niet zo'n goed idee, vraag maar aan Fabia II Sport
After market iemand een gat in mijn dak laten zagen zou ik ook niet graag doen.

Ben bang dat je je toch beter moet laten informeren !
Want met de Yeti is het mogelijk om met het panoramadak een schuifdak erin te laten zetten !

En je generalisseeerd wel weer meteen door het probleem van Fabia II sport tot een skoda probleem te bestempellen, in mijn Fabia I combi had ik ook een schuifdak van fabriek en nog geen druppel water kwam er doorheen
Kwan alleen door het deurportier , maar dat was een algemeen probleem wat onder garantie prima is verholpen toendertijd !

En wat die 30 graden betreft

ff als vloegel je raampies open en het is eerder lekker in de wagen dan de aircie kan bewerkstelligen !

EdK

Forumguru
Maar was dus vandaag bij de dealer voor de introductie van de Yeti
Hij had er 2 staan maar beide in de 1,8 uitvoering
Wie heeft de 1.2 uitvoering nu al eens gezien en ook gereden ?
En wat is de ervaring van die 1.2 , is de motor voldoende of is deze zoals mijn vermoeden zegt net aan voor zo'n grote wagen en zwaardere gewicht !?

LenK

Forumguru
Ben bang dat je je toch beter moet laten informeren !
Want met de Yeti is het mogelijk om met het panoramadak een schuifdak erin te laten zetten !
Het ging over de basis Yeti goedkoper dan de Fabia Scout en bij de basis Yeti kan dat dak niet besteld worden, alleen bij de 2 duurste trims Ambition en Elegance.
Bij zo'n panoramadak heb je helemaal airco nodig, hoe meer glas hoe warmer in de auto.
En wat die 30 graden betreft

ff als vloegel je raampies open en het is eerder lekker in de wagen dan de aircie kan bewerkstelligen !
Je kunt maar eigenwijs zijn.

sajelair

Nieuw lid
Ga komende week rijen....Mn vrouw wil een hogere instap. Heb nu een Octavia..helemaal niks mis mee.
Vandaag een proefrit gemaakt in een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4.

Wat een zalige auto!

Met 170 kilometer op de totaal teller mocht ik van de dealer een proefritje maken in het nieuwste model van Skoda.

Ik vond het echt een genot om een toertje in deze auto te kunnen maken.

Een beetje jammer vond ik het wel, dat ik nu een Fabia Combi heb in plaats van de Yeti....

Hierbij ook wat foto's van de gereden auto.

sador

Donateur
Maar was dus vandaag bij de dealer voor de introductie van de Yeti
Hij had er 2 staan maar beide in de 1,8 uitvoering
Wie heeft de 1.2 uitvoering nu al eens gezien en ook gereden ?
En wat is de ervaring van die 1.2 , is de motor voldoende of is deze zoals mijn vermoeden zegt net aan voor zo'n grote wagen en zwaardere gewicht !?

Heb van de verkoper begrepen dat zij op het moment van bestellen alleen de 1.8 konden bestellen.
Dat is nu anders, nu kan ook de 1.2 besteld worden.

Maarten

Forumguru
Mijn dealer vertelde dat ze de 1.8 TSI 4x4 gewoon gekregen hadden van de importeur. Ze hadden daar geen invloed op.

Hetzer

Forumguru
20cm breder en 15cm hoger en 11cm meer wielbasis. Dat is echt niet even groot.
En instap Yeti. Wil jij een auto zonder airco dan?

Persoonlijk zou ik niet zonder airco willen, maar ook bijvoorbeeld de active plus, is precies hetzelfde geprijst als de 1.4 Fabia Scout, net onder de magische 20.000 euro prijs,.
Ik blijf dan van mening dat dit behoorlijke scherp geprijst is en dat je dan met de Yeti een ruimere auto met kwalitatief betere materialen rijd in vergelijking met de Fabia Scout

Bovenaan Onderaan