Proefrit Yeti 1.2 TSI - 77Kw(105 pk) Active Plus

YeMii

Senior Member
Gisteren een proef rit van een half uurtje gemaakt in de Skoda Yeti 1.2 TSI - 77Kw (105pk).
Ik ben zeer onder de indruk van deze auto en zijn motor. De auto is keurig afgewerkt van binnen en van buiten. Geen rammeltje of kraakje te horen, zowel
op de snelweg als in de stad. De auto is opvallend stil. Wegligging voelt goed aan.
Prettige hoge instap en zit, goed zittende stoelen, voldoende bergruimte, achterin zit hij ook prima met ruim voldoende been- en hoofdruimte.
Voor de goede orde, ik kan hem alleen maar vergelijken met onze huidige Skoda Fabia Combi I (facelift) 1.4 16V - 59Kw (80pk).
Deze auto bevalt ons trouwens ook uitstekend.
Maar terug naar de Yeti en zijn 1.2 motor. Het is een motor die goed presteert en bij lage toerentallen al een goede trekkracht heeft. Gaat goed mee in het verkeer.
Zelfs de zesde versnelling voelt niet dood aan (accelereert zelfs nog wat in deze versnelling (overdrive?). De 6-versnellingsbak schakelt lekker direct en kort.
Voor wie niet de intentie heeft om er het terrein mee in te gaan, maar een degelijke, prettig rijdende auto zoekt is dit beslist een aanrader. Maar smaken verschillen!
Ik denk dat we geen spijt zullen krijgen van deze keuze, de auto hebben we begin oktober al besteld, maar de 1.2 was toen nog niet beschikbaar voor een proefrit.
Een proefrit van een half uur is wel erg kort, maar kon vanwege de enorme belangstelling niet langer, want de volgende nieuwsgierigen zaten alweer te wachten.
Dus nu maar wachten op onze eigen Yeti, welke nog eind dit jaar wordt verwacht.
De productieplanning fabriek staat voor WK49, maar is nog niet bevestigd. Afwachten dus.
 

cvegreen

Forumguru
Zo zo , de eerste test door een skodaforum lid.
zo te lezen valt de test heel goed mee. Je zou het niet denken dat een 1.2 motor zo'n grote auto goed zou presteren . Ik had het wel gedacht dat het goed ging gaan , ze zouden bij VW de 1.2 TSI anders niet in een passat gaan hangen denk ik .
Ik had al een paar proffesionele revieuws gelezen over de yeti met de 1.2 TSI en het was unaniem dat hij goed presteert voor het dagelijks rijden , off raod rijden is met zo'n motortje minder te doen waarschijnlijk , vandaar dat de 1.2 enkel als 2X4 te verkrijgen is .
 

Berry

Senior Member
Toen ik de laatste keer bij de dealer was nog over de 1.2 gehad volgens hem is er heel veel belangstelling voor de 1.2 DSG die begin volgend jaar komt
 

VEEJAY

Forumguru
Is het zeker dat er een 1.2 DSG komt? Mijn schoonvader heeft interesse maar wil graag DSG op de Yeti. (heeft een keer mijn DSG gereden, vandaar ;) )
 

Okki

Donateur
Ja, het is zeker dat er een 1.2 DSG komt.
Ben zaterdag ook wezen kijken. Fijne auto en in de Ambition versie compleet genoeg (zou alleen electrische ramen achter erbij wensen)
Kofferbak wel wat kleiner dan de O2, maar wel wat hoger.
Lekker hoge zit.

Waar we vanaf moeten is auto's vergelijken op basis van de cylinderinhoud. Je moet naar het vermogen kijken. Vroegah had ik een auto met een 1.8 motor!
Maar het vermogen was maar 85 pk.

Helaas moet ik nog een paar jaar wachten, tenzij er een boom op mijn auto valt of hij totaal loss gereden wordt.

Moet nog wel even passen met mijn dochter achterin, zo te zien is de beenruimte wat minder dan in de O2, maar je zit wel op een andere manier, dus dat is even goed kijken.
 

Aiii

Lid
Ja, zo heeft de schoonvader van mijn broer interesse in de Yeti, maar hij vroeg zich af of die motor wel snel genoeg was als 1.2 zijnde. Maar ja, dat wordt gewoon een totaal ander verhaal qua koppel en vermogen dankzij die turbo in vergelijking met vroeger. Het is eigenlijk totaal niet meer te vergelijken.
 
Bovenaan Onderaan