Proefrit O2 Combi Business TDI 2.0 DSG

Roli

Lid
Mijn derde post op dit forum. Voorafgaande op mijn voorstellings rondje en offerte vragen wil ik even mijn verhaal kwijt over de proefrit die ik 3 weken geleden heb gehad.

Ik zal een een tijdje uit te kijken naar het akkoord voor mijn lease contract en lease bedrag. Was het wachten een beetje zat, en ben om de tijd te doden maar hier en daar gaan rondkijken naar goede dealers. Mijn gedachten zaten op dat moment nog op 2 autos's te weten de :
- Seat Altea 2.0 Tdi Business DSG
- Skoda Octavia Combi 2.0 Tdi Business DSG.

Ik rijd al een tijdje auto, dus met de meeste dingen ben ik wel bekend. Al jaren rijd ik met plezier in een Seat Cordoba 1.9 Tdi. De souplesse van een diesel staat bij mij boven een benzine.
Anyway's.. ik bel de Skoda dealer in de buurt om een proefrit in bovengenoemde auto te regelen. Dit model is niet een model wat hun standaard op voorraad hebben, dus een afspraak bij Pon Mobiel in Leusden was noodzakelijk. De eerst volgende zaterdag om 12:00 zou kunnen. Helemaal top natuurlijk.

Ik een maatje gebeld en gevraagd of ie mee wilde gaan. Onderweg naar leusden vanuit Almere.... zaterdag middag.. file op de A1
407.gif
Een drama met een schakelbak
wink.gif


Net optijd bij Pon.
Werden als vorsten ontvangen. Koffie en broodjes stonden op ons te wachten. Wat gebabbeld met een medewerker daar, die uitermate enthousiast was over de DSG techniek. Na de koffie werden we naar de test auto geracht en mochten we onze rit beginnen.

Van het terrein afrijdend merkte ik al dat de auto erg graag van zijn plek afwilde en schreeuwde om eens lekker verwent te worden. Gelukkig hadden onze voorgangers de motor al warm gereden, dus daar hoefde wij ons niet meer druk om te maken.

Een rondje rochting Nijkerk/Bunschoten en weer terug...
Binnendoor, snelweg, heuvels, drempels, FILE !!!! ( A28 ) alles hebben we binnen een uurtje gehad. Kritisch het interieur bekeken, onder de motorkap, in de kofferbak, achterin gezeten. Alles wat je in een uur zou kunnen doen hebben we gedaan.
En verdraaid, we konden niks vreemds of onafgewerkt vinden.
De DSG presteerde ver boven mijn verwachting. En de 140Pk is voor mijn rijstijl meer dan voldoende.
Vel doorrijden, of heerlijk rustig cruisen en zelfs file rijden is in deze auto een waar plezier.

Aangezien een maat van mij in een Altea rijd, en ik de zitpositie te hoog vind, en mijn werkgever liever heeft dat ik in een station ga rijden, is de keuze al gauw gemaakt.

Mijn vooroordelen die ik had betreft Skoda ( en wat volgens mij meer mensen hebben, wat dat betreft hebben Skoda en Almere dat wel gemeen ) heb ik direct door de w.c. heen gespoeld.
Mijn enthousiasme betreft de O2 heeft veel mensen in mijn directe omgeving doen verbazen.
"wat moet je met zo'n oude lullen bak..... en een Station???? das toch niks voor jouw...."

Wacht jullie maar tot ik een keer voor kom rijden, dan piepen jullie wel anders.
laugh.gif


Volgende week zal ik mijn Skoda Octavia Combi met de volgende specs gaan bestellen bij een dealer die nog uitgekozen moet worden:

- Zwart metallic
- 17" Mak X-treme Graphite
- 2.0 Tdi 140 pk met DSG Automaat zonder RF
- Stoel verwarming
- TCS
- Audience Audio system
- Business uitvoering, dus met ( Xenon, PDC voor/achter half leer pakket, Climate control )

Ow man.... ik kan niet wachten.

Foto's volgen uiteraard.

Groet,

Roland
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Wow, wat een keurige voorstelronde.
Maar dat je hebt getwijvelt tussen een Altena en een Octavia begrijp ik niet helemaal. Volgens mij is de Octavia toch veel groter en heb je toch veel meer auto voor je geld. Zeker als je later ook nog kinderen wilt zoals je ergens anders schrijft.


Welkom en veel lees en schrijplezier hier.
Marcel
 

Reizende

Actief lid
Klinkt goed! Leuk om te zien dat toch veel mensen langzamerhand steeds meer overtuigd zijn. Ik heb er inmiddels 30.000 km op zitten met erg veel plezier. Fantastische auto, waar ik nog geen minpunten aan heb ontdekt. Wat is dat voor kleur trouwens die je hebt uitgezocht? Ik ken het niet. Veel plezier en succes met wachten.
 

Roli

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Reizende</font><hr />

Klinkt goed! Leuk om te zien dat toch veel mensen langzamerhand steeds meer overtuigd zijn. Ik heb er inmiddels 30.000 km op zitten met erg veel plezier. Fantastische auto, waar ik nog geen minpunten aan heb ontdekt. Wat is dat voor kleur trouwens die je hebt uitgezocht? Ik ken het niet. Veel plezier en succes met wachten.

[/ QUOTE ]

Hoe bedoel je de kleur? van de auto? Dies gewoon zwart.
Maar ook de velgen zijn donker ( tussen grijz en zwart in. ) ALs je googled naar Mak X-Treme dan zie je 2 modelen. de alu look en de graphite look.

Betreft mijn twijfl tussen de Altea en de Skoda.
Qua ruimte ontlopen ze elkaar niet zo. De achterbak van de ALtea is erg ruim, en ook een kinderwagen past er makkelijk in. Betreft de aanschaf prijs zitten ze ook dicht bij elkaar in de buurt, waar je bij de Altea meer krijgt: Navigatie, Spiegels klappen automatisch naar binnen en nog wat kleine dingen. Alleen in de Altea zit je wel hoger, en dat bevalt mij niet zo. Verder heeft een vriend van mij een Altea geleased ( op mijn aanraden ) en is er niet echt tevreden over, en verlangt weer naar zijn vorige lease auto.. ( een Octavia I )
laugh.gif
 

Timothee

Actief lid
Roli,

Alvast welkom bij de "Skoda clan"
smile.gif
Denk dat je geen spijt zult krijgen van je keuze. Voor het geld krijg je veel auto.
Mooie velgen trouwens...best ruig voor een Octavia maar met Black Magic lak moet dat wel mooi staan.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Reizende</font><hr />

Fantastische auto, waar ik nog geen minpunten aan heb ontdekt.

[/ QUOTE ]

Echt niet? Ik heb inmiddels 9.000km gereden en kan toch wel een paar minpuntjes noemen. Niet dat ik daardoor minder tevreden ben, want elke auto heeft zo zijn minpuntjes, maar het zou overdreven zijn als ik zou zeggen dat hij 100% perfect is.
 

SkodaMan

Actief lid
Van harte. Dat wordt een mooie.

Tip: Voor € 140 heb je een Maxidot. Dat is een display waarmee je een aantal instellingen kunt doen en achteraf inbouwen is een ellende. Ik heb er vet spijt van dat ik dat niet heb gedaan.
Tip: donkere achterramen. Voor weinig extra heb je donkere ramen en dat is lekker bij een hittegolf en staat strak. Je kan ook Sunnyboy zonneschermen nemen (achteraf). Die kun je in de winter makkelijk verwijderen.

Als je nog tips wilt om het wachten leuker te maken moet je het even laten weten
smirk.gif
.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Roli</font><hr />
Bring on the tips
smile.gif


[/ QUOTE ]

OK, je heb er zelf om gevraagd. Daar komen ze dan:

Een paar manieren om geduldig te zijn maar toch verwachtingsvol:
- Ga naar de dealer en haal een stapel folders. Knip de plaatjes uit en plak en minstens 3 in elke kamer van je huis. Plak er ook een paar in je huidige auto en op je werk.
- Begin elke zin met "Heb ik jou al verteld dat mijn Octavia onderweg is?", ook als je hem of haar niet kent.
- Schrijf een brief naar Sinterklaas of de Kerstman en doe er een lijstje bij van alle after-market accessoires die je graag wilt hebben.

Ik hoop dat dit helpt
xyxthumbs.gif
.
 
Roli,
MaxiDot is idd standaard op de Business Edition. Laatste prijslijst is van 1 juli 2006. Net nieuw binnen.

Succes,
Miguel
 
Bovenaan Onderaan