Proefrit Kamiq

johnboy

Donateur
Vanochtend met mijn vrouw bij Ames Dordrecht een proefrit gemaakt met de Kamiq.
Private lease van haar hudige Ibiza loopt volgend jaar af en ze was zeer benieuwd naar de ruimte en rijgedrag.

Als ze hem nu had moeten meenemen dat had ze dat gedaan. Ik heb ook even gereden, goede rijeigenschappen, soepele motor uitvoering (1.0) en handbak. Met een DSG gaat ze nog een x rijden.
Velgen lelijk :tongue:.


WhatsApp Image 2019-10-12 at 10.37.59(1).jpeg WhatsApp Image 2019-10-12 at 10.37.59.jpeg
 

Alpha

Donateur
Heel chique! Moet helaas wachten tot de 28ste. Dan is mijn dealer pas aan de beurt. Goed om te horen dat de eerste indruk al goed was!
 

johnboy

Donateur
Bij de dealer dacht men dat deze auto het wel eens goed kon gaan doen. Er zullen niet direct acties zijn bij de introductie, wel volgend jaar was de verwachting.
 

Alpha

Donateur
Bij de dealer dacht men dat deze auto het wel eens goed kon gaan doen. Er zullen niet direct acties zijn bij de introductie, wel volgend jaar was de verwachting.

Dat zei mijn dealer ook. Ik volg de ontwikkeling van deze auto al een jaartje. Afgelopen maand naar Frankfurt geweest en op de IAA wist ik het zeker dit gaat hem worden.

Er zijn twee kleine acties momenteel. Inruilen met een Yeti levert je €1500,- bonus op. Iedere andere Škoda €1000,-. Blijkbaar had men meer Yeti inruilers verwacht bij de Kodiaq en Karoq. Vandaar dat je daar wat meer op krijgt.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Blijkbaar had men meer Yeti inruilers verwacht bij de Kodiaq en Karoq. Vandaar dat je daar wat meer op krijgt.
Tsja verwachten , maar de Yeti had toendertijd een startprijs van net geen 20K
En de tegenhanger van Seat mbt de kamiq start ook net op dat bedrag...
Zelfs de VW tegenhanger is in basis momenteel goedkoper..
Maar als ik dus de basis pak dan heb ik niet eens de mogelijkheid om LM te kiezen, word ik ook nog beperkt in kleuren palet.
Dus tsja ik zit minimaal op 26K met ruim 800 afleveringskosten....??

Dus laten ze de basis nu eerst een van de kamiq lager gooien met minder al vaste opties erin
Dan bij de basis beginnen onder of gelijk met de Seat en dan meer mogelijkheden in opties etc vanaf de basis .
Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat hun Kamiq een toppertje gaat worden die misschien dan Yeti rijders over de streef trekt...

Ikzelf ben toendertijd vanuit de Yeti teruggegaan naar de Fabia want ik was met de Yeti 1,4TSI ambition toen een 23.5K kwijt, maar als ik de Yeti 2e editie had genomen dan was ik al ergens in de 25K plus beland
Dit is één reden geweest om terug te gaan naar de Fabia , andere reden is geweest dat ik weer kleiner wilde.
Enigste wat ik nu wel eens mis is de wat hogere instap...
Dus tsja misschien over 2 jaar een knappe 2e hands of showroommodel wat ze kwijt willen...
Nu is de startprijs gewoon te hoog voor deze Kamiq mijn inziens....
 

Alpha

Donateur
@EdK Helemaal met je eens hoor. Ik vind bij onze buurlanden de configuraties vaak slimmer. Stom voorbeeld: donkere dakhemel. Kost in Duitsland €50,- extra en kan op bijna iedere uitvoering. Hier in NL zit het alleen op de Sport Business. Wil je Skoda Sound System? Dan kan dat alleen op de Business... Maar weer geen donkere dakhemel.

Sportstoelen? In Duitsland een losse optie... Hier in NL niet los mogelijk... Wil je sport onderstel? Je raad t al. In DE een optie. Hier alleen mogelijk op de Sport Business. Ik vond het configureren knap lastig. Maar denk dat Pon hier ergens een vingertje in de pap heeft.
 

johnboy

Donateur
We hebben de configurator paar keer gebruikt, soms bijzondere combinaties of juist niet plus dan aardige meerprijs. Gelukkig hebben we nog even.

Destijds bij de introductie van de Kodiaq waren er ook aparte keuzes, zeker tov Duitsland en Belgie. Wat ik begrijp is dit inderdaad de importeur die kiest/voorschrijft.
 

motomarz

Senior Member
Helemaal met je eens hoor. Ik vind bij onze buurlanden de configuraties vaak slimmer. Stom voorbeeld: donkere dakhemel. Kost in Duitsland €50,- extra en kan op bijna iedere uitvoering. Hier in NL zit het alleen op de Sport Business. Wil je Skoda Sound System? Dan kan dat alleen op de Business... Maar weer geen donkere dakhemel.

Sportstoelen? In Duitsland een losse optie... Hier in NL niet los mogelijk... Wil je sport onderstel? Je raad t al. In DE een optie. Hier alleen mogelijk op de Sport Business. Ik vond het configureren knap lastig. Maar denk dat Pon hier ergens een vingertje in de pap heeft.

Zou het dan eigenlijk niet net zo handig zijn om er gewoon een in Duitsland te bestellen?
 

Alpha

Donateur
Zou het dan eigenlijk niet net zo handig zijn om er gewoon een in Duitsland te bestellen?

Serieus overwogen! In een Duits stadje naast mijn dorpje zit een bedrijf wat Škoda’s inkoopt. Geen merkdealer dus. Alleen durfde ik het uiteindelijk niet aan en heb ik maar voor de veiligheid van mijn huidige dealer gekozen.
 

Octavia1.6i

Forumguru
Ik heb afgelopen vrijdag de proefrit gemaakt. Nieuwsgierigheid was gewekt nadat ik deze in Frankfurt op de IAA uitgebreid bewonderd heb.

Dit was de 1.0 TSI met 7-traps DSG. Reed soepel, combinatie buitenkant en interieur ook goed. Alle opties erop, maar goed dit model kost dan op deze manier ook 35000 euro volgens de verkoper.

Vond het vermogen wel iets tegenvallen. Zou dan persoonlijk voor de 1.5 TSI gaan met DSG. Overigens vond ik de kofferbak te klein, hogere zitpositie vond ik wel zeer fijn.

wJWOchp.jpg
 

Hakar

Donateur
@johnboy mooi plaatje Scala en Kamiq naast elkaar, waarbij ik de Kamiq mooi brutaal vind lijken.

Serieus overwogen! In een Duits stadje naast mijn dorpje zit een bedrijf wat Škoda’s inkoopt. Geen merkdealer dus. Alleen durfde ik het uiteindelijk niet aan en heb ik maar voor de veiligheid van mijn huidige dealer gekozen.
Een dealer is een dealer toch?
Moet toch geen ene moer uitmaken bij wie je hem koopt.
Wanneer een garantie eis is dat er dealeronderhoud aangetoond moet worden ben je toch vrij om naar welke dealer dan ook te gaan?
Stel dat je je privé auto bij een dealer in het zonnige Limboland hebt gekocht omdat die naast de deur zat, en je verhuist na 2 jaar naar het siberische Friesland en je moet voor je onderhoud naar een dealert, dan ga je enkel om die reden tocht niet naar het zuiden?
 
Bovenaan Onderaan