Proefrit in een Skoda Yeti 1.8 4x4 Ambition

Roel

Lid
Afgelopen vrijdag ook proefgereden in een Skoda Yeti 1.8 4x4 Ambition.

Uiterlijk: mits in een donkere kleur, vind ik de auto niet tegenvallen in het echie. Vooral de voorkant oogt stoer, de achterkant is minder. De auto staat lekker hoog op z'n poten en de uitgeklopte wielkasten bevestigen het "dikke" uiterlijk.

Interieur: ziet er goed verzorgt uit, ook in ambition trim. Mooie donkere bekleding; duidelijk afleesbaar instrumentarium en alle functies zitten op de bekende (VAG) plek.

Comfort: de zit is lekker hoog en de stoelen zitten fijn (al zijn het geen sportstoelen). De ruimte is verrassend goed, ook achterin. Een leuke feature is de verstelbare leuning van de achterstoelen.

Rijden: De 1.8 TSI is een heerlijke machine. Misschien niet zo explosief als de 1.8T uit mijn RS, maar toch snel en soepel. De 6 bak is zeker wennen, maar dat ligt meer aan mezelf. Op de snelweg kan je comfortabel 120 rijden; de Yeti voelt stabiel aan. In de woonwijken gaat de Yeti soepel over de drempels heen; dat is wel anders in een RS! Minpunt is wel het zich naar achteren. Ik betrapte mezelf er op dat ik minimaal twee keer over mijn schouders heen keek alvorens op de snelweg in te halen. Toch wel een ruime dode hoek.

Conclusie: toch verrassend Skoda. Maar.... toch wel duur in Elegance uitvoering want met metallic lak, trekhaak en afleverkosten zit je zo op de 33 mille. Dat vind ik toch te duur voor een kleine SUV. Ik spaar door en wacht met smart op de S2 Combi!
 

Bijlagen

  • Yeti001.jpg
    Yeti001.jpg
    79 KB · Weergaven: 51
Bovenaan Onderaan