Productiestop Octavia MY 2016?

t.huijbers

Nieuw lid
Vandaag geprobeerd een lease offerte voor een Octavia 1.4 TSI DSG Ambition Business in te dienen echter kreeg ik van Skoda Hegeman te horen dat het 2016 model niet meer geproduceerd wordt. De desbetreffende 1.4 TSI +DSG staat volgens hem ook niet in den landen op voorraad.
Het klonk mij enigszins vreemd in de oren aangezien de beste man mij vertelde dat hij pas volgende maand / jaar de nieuwe prijzen voor het MY 2017 verwacht.
Iemand hier bekend met de productie status van de Octavia?
 

fanSkoda-VW

Donateur
zo ongeveer in september is men toch al bezig met model 2017 te produceren???
hmmm... Dus model 2016 -mits ergens in voorraad- is dan niet meer leverbaar.

En de prijslijst op Internet zou geldig zijn. Nagevraagd met de chat van Skoda.
Maar ik heb vernomen dat idd per 1/1/2017 er belastingwijzing is.
Ik verwijs naar: https://www.rijksoverheid.nl/onderw...genomen-wijzigingen-autobelastingen-2017-2020

Levertijden zijn als gebruikelijk, er is niets bekend van een productiestop.
Zie de topics hier over.

Nou ja, modellen tot en met 2016 zijn uit productie. Logisch.

grts
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
De Octavia staat op de belgische website ook niet meer in de car configurator. Volgens mij zijn ze stilletjes het facelift model aan het introduceren?
 

reeseend

Forumguru
Mijn Leasebestelling gaat ook niet door. Moet wachten op Facelift model en die prijzen zijn nog niet bekend. Dus nog een Maand wachten en dan opnieuw kiezen. Dus voorlopig vooruit met de voorloop auto.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik hoorde van een collega dat hij verleden week vrijdag nog voor het laatst een "oud" model heeft kunnen bestellen, met alle voordelen (acties) van dien. Inmiddels kan dat dus inderdaad niet meer. Ook zorgen dat als je auto besteld is, je hem dit jaar nog op kenteken krijgt, want per 1 januari gaat de BPM ( in sommige gevallen fors) omhoog.
Mijn auto wordt in januari uitgeleverd, maar staat dus wel al op kenteken. Maximaal belastingvoordeel!
 

bdv

Lid
Eind november kreeg ik van de leasing hier in België ook te horen dat ik snel moest bestellen omdat er een productiestop zat aan te komen. Heb dan ook niet gewacht :)
 

King_pin

Nieuw lid
Ik was op 26-11 net 1 dag te laat met het bestellen van mijn nieuwe O3.
Dat was mooi balen want ik wilde er een aantal belangrijke opties op hebben voor mijn werk (lease auto).

Toen met de Skoda dealer in Heerenveen gekeken of er nog wat op voorraad stond maar niets stond erbij wat ik graag wilde hebben ( 1.6 Diesel - DSG (style business) - elec kofferbak, panoramadak, plus pakket, achteruit rij camera en lane assist)

De dealer had 1 of andere excel lijst waarin alle modellen stonden die nog op voorraad stonden maar er was geen match.

Ik ben toen maar gaan kijken naar een andere auto totdat ik besloot om ook voor de zekerheid nog even te kijken op de website van Skoda zelf onder de voorraad en toen zag ik er nog 1 staan met die opties in Den Bosch!

Ik de dag erop gelijk gebeld en laten reserveren.
a.s. donderdag wordt ie geleverd! Heb een aantal opties moeten laten schieten maar ben blij met het O3 model.
de O4 wordt toch duurder en vind de voorkant toch iets minder mooi geworden. Plus het scheelt in de bijtelling.

al met al een goede kerst dit jaar.
 
Bovenaan Onderaan