Problemen piano lak delen

Superb1985

Nieuw lid
Goedendag,

Hebben meer mensen last van kale plekken op de zwarte piano lak delen?
Wij hebben plekken op de dakdragers, raamlijsten waar het zwarte vervaagd en zilver zichtbaar wordt. Hoor graag van jullie.

Mvgr Stefan
 

DaveW

Forumguru
fotootje?

ik heb ooit een raar probleem gehad op een vorige SIII met matte vlekken op pianolak delen van de deurstijl. Uiteindelijk bleek uit de vorm van de vlekken dat iemand (ikzelf, een van de kinderen, geen idee) de deur had dichtgegooid met zonnecrème (of -melk in NL?) aan de handen, waarna de auto uren en uren in de zon stond. Die vlekken zijn er nooit meer uit gegaan.
 

eriktv

Forumguru
Ben je de eerste eigenaar? Kan het zijn dat een eerdere eigenaar de boel heeft laten wrappen en dat dit loslaat? Foto’s zullen idd helpen bij het vinden van oorzaak/oplossing.
 

Superb1985

Nieuw lid
Goeiemorgen,

Bedankt voor jullie reactie, het gaat om de zwarte raamlijsten en dakrails van een sportline. Deze zijn niet gewrapt maar gespoten. Het is lastig op de foto te krijgen, zal vanmiddag nog even kijken.
 

Superb1985

Nieuw lid
Hallo,

Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die problemen met de zwarte piano lak delen hebben en zo ja welke?

Mvgr Stefan
 

JeSko

Forumguru
Welke problemen dan? Vette vingers? Snel krassen? Die problemen heeft iedereen ermee, bij Mercedes bladert het zelfs af rond de middenconsole ( gezien bij kameraad zijn gloednieuwe E klasse ). Het is gewoon rommel die er even goed uitziet in de showrooms, maar waar je al snel spijt van hebt.
 

nicknameless

Forumguru
Zoals ik je al vertelde op Messenger, ze hebben gewoon niet goed afgeplakt vermoed ik. Lekker met de polijstmachine op de randjes staan harken.

Je zou het kunnen aantippen met lak, maar of het er fraaier op wordt...
In het andere geval zou je nieuwe lijsten kunnen plaatsen
 

nicknameless

Forumguru
Daarom plak ik altijd alles af.

Laatst op deze Volvo XC90 3 rollen á 40 meter verbruikt...liever 1 meter teveel dan 10cm te weinig zullen we maar zeggen.

:D

7d172046-729c-4fe6-9182-084562f7c12c.jpg

20210828_171857.jpg

Overdreven? Misschien wel maar liever 30 minuten afplakken dan naderhand 2 uur alle trims schoon maken omdat ze onder het polijst residu zitten of schade hebben.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
fotootje?

ik heb ooit een raar probleem gehad op een vorige SIII met matte vlekken op pianolak delen van de deurstijl. Uiteindelijk bleek uit de vorm van de vlekken dat iemand (ikzelf, een van de kinderen, geen idee) de deur had dichtgegooid met zonnecrème (of -melk in NL?) aan de handen, waarna de auto uren en uren in de zon stond. Die vlekken zijn er nooit meer uit gegaan.

Heel lichtjes polijsten is voldoende om plekken van ingebrande zonnebrand weg te krijgen, al voor meerdere mensen gedaan.
 
Bovenaan Onderaan