Kan je wel even zeggen hoe het moet. Heb er afgelopen week nog eentje gedaan.
Begin aan bestuurderskant.
Kap zekeringkast. Airbag, stuurwiel, afdekkap om stuurkolom, afdekking rond instrumentenpaneel, wilkkelveer, stuurkolomschakelaar, instrumentenpaneel, luchtrooster, (bij climatronic zit ook een sensor midden boven instrumentenpaneel. Vierkantje. Die moet eruit. Als je handmatig bediende airco hebt, hoef je daar niks mee te doen), paneel aan zijkant van dashboard, A-stijl. Lichtschakelaar (in stand UIT/0, indrukken en naar rechts draaien en eruit trekken) Stelwiel voor koplamphoogteverstelling vanaf achter het dashboard eruit trekken. Stekker hoef je niet los te halen.
Midden van dashboard:
Radio, midden van dashboard waar de radio in gemonteerd zit is een onderdeel. Deze moet je eerst uitbouwen. 2 afdekplaatjes aan beide kanten van kachelbediening. Bedieningspaneel kachel. (aan onderkant zitten 2 schroefjes, worden zichtbaar als je dashboard deel van radio eruit hebt. Luchtroosters midden. LET OP. Hier is een trucje voor. Daar heb je 8 lange stevige naalden voor nodig. Of niet al te dikke spijkers. In de vier hoeken van elk rooster zit een gaatje. Daar steek je de naald klein stukje in. Dan wip je die omhoog of naar beneden. Je steekt dan de naald er verder doorheen. Dan blokeer je een lipje en als je dat op acht plekken gedaan hebt, pak je het rooster er zo uit. Schakelaar achterruitverwarming en eventueel nog een schakelaar.
Schakelaar alarmlichten, waarschuwing voor bijrijdersairbag eruit halen. Kun je de stekkers makkelijker loshalen.
Bijrijderszijde:
Bovenste dashboardkastje. In het grote dashboardkastje zit een rond afdekkapje, daar zit een schroefje achter. Luchtrooster, afdekkap aan zijkant, rechts onderaan het dasboard zit ook een vierkant afdekkapje, A-stijl, bijrijdersairbag. Zit met 3 schroeven vast. Worden zichtbaar als bovenste kastje eruit is. En zit ook in dasboard geklikt. Voorzichtig met schroevendraaier eruit wippen. LET OP. In het midden van de stekker zit een ORANJE vergrendeling. Deze moet je er een klein stukje uit wippen. Dan kun je de stekker eraf halen. Stekker lampje dashboardkastje.
Volgens mij heb je nu alle onderdelen uitgebouwd die uitgebouwd moeten worden. Dan moeten alle T25 schroeven eruit. Grijs van kleur. Aan de beide zijkanten van het dashboard zitten er 2 die je niet direct ziet. Eentje recht omhoog. En een naar achter of voor gericht. Afhankelijk hoe je het bekijkt.
Als het goed is is het dashboard nu los. Voorzichtig naar voren trekken, niet te ver. Dan moet je nog de slang loshalen op het dashboardkastje en de stekker van de schakelaar voor lampje dashboardkastje.
Makkelijkste is met zijn tweeen. Via bijrijderskant eruit halen. Doe ik altijd.
Kachelmotor zit met 5 kleine schroefjes vast. Als je die eruit hebt. Kun je bij het schroefje van de kachelweerstand. Als je het interieurfilter eruit haalt kun je er beter bij.
Als je die vervangen hebt kun je alles weer monteren.
Ik hoop dat ik alles gehad heb. Kan zijn dat ik een dingetje heb overgeslagen. Maar het grootste, denk alles, heb ik wel hier neer gezet.
Dat kan in 3 uurtjes. Dat gaat je denk ik niet lukken voor een eerste keer.